110417МС / 110417MS

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Увођење деце у свет писане речи
Наставник (за предавања) Весна Б. Тодоров
Наставник/сарадник (за вежбе) Станисављевић Б. Невена
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов без претходних услова
Циљ
предмета
Студент треба да буде упознат са карактеристикама предшколског програма и циљевима у области српског језика и књижевности; треба да познаје разлике између писменог језичког изражавања и специфичних одлика писаног текста; треба да познаје вештине подстицања дечјег занимања за свет слова и писану реч и књигу; треба да познаје могућности увођења детета у свет писане речи; треба да буде упознат са могућностима развоја дечјих когнитивних и перцептивних способности и развоја маште и креативности, треба да познаје разне облике активности и разне игре у оквиру припреме за учење читања и писања.
Исход
предмета
Студенти су упознати са законитостима, током и фазама говорно-језичког развоја деце; знају да креирају стимулативне васпитне средине за развој говора и способности читања и писања; организују и примењују развојно прилагођене активности које укључују слушање, причање прича, састављање рима, индивидуалне конверзације и разумевање кроз репрезентацију (нпр. током драмске игре); примењују дескриптивно богату конверзацију са постепеним увођењем комплекснијих синтаксичких структура током спровођења васпитно-образовних активности предшколског програма; користе разноврсне интегрисане методе обучавања деце препознавању графичких симбола; иницирају интерактивно анализирање структуре и садржаја приче; подстичу дечје интересовање за писање и обезбеђују разноврсна средства: оловке, бојице, креде, маркере и сл.; примењују технике процене говорно-језичког развоја деце и евалуације постигнућа демонстрираног кроз дечје индивидуалне и групне радове и активности
Садржај предмета
Теоријска
настава
Говорење, читање и писање као специфични облици језичке способности и комуникације. Писање као процес визуелног кодирања и читање као процес визуелног декодирања језичких порука. Писмо – систем графичких знакова (писаних или штампаних) за обележавање гласова у језику. Усвајање фонетске норме код деце предшколског узраста. Припрема за учење читања и писања: фонематска (и лексемска) перцепција (способност за гласовну анализу говора, запажање фонема у речи и речи у реченици) као предуслов за учење читања (и писања). Положај гласа у речи (иницијални, финални и медијални).Усвајање морфолошке норме код деце предшколског узраста. Усвајање синтаксичке норме код деце предшколског узраста. Визулизација језика и посматрање. Акустика и слушање. Разумевање и усвајање појма гласа. Разумевање и усвајање појма речи . Разумевање и усвајање појма реченице. Аналитичко-синтетичка вежбања растављања и састављања речи од гласова и слогова. Селективно упознавање гласова (слова) од којих се састоји име детета – будућег првака. У свету писане речи и њених разноврсних облика: сликовнице, књиге, дечја штампа, стрипови, ребуси. Развој интересовања за писану реч – мотивисаност деце за препознавање графичких симбола и покушај учења читања и писања. Књиге у дечјем окружењу: у кући, књижари, библиотеци. Рад са децом на упознавању и тумачењу књижевних текстова у предшколском периоду: разгледање и читање сликовница, књига за децу, дечјих новина, слушање и причање (препричавање) и исказивање дечјег доживљаја дела одабраних из усмене и писане књижевности. Улога драме у развоју писмености.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) "Студенти израђују вежбе организације и извођења активности (са децом) којима се стварају услови и мотивација за учење читања и писања: вежбе посматрања (истих предмета, слика), писања тачака, линија (црта), повезивања истих облика линијама, изговора назива и цртања по првом и последњем гласу/слову („На слово, на глас...“). Припрема вежби разговора: У продавници књига, У кући књига (У библиотеци), Књиге у мојој кући... Припрема вежби за развој фине моторике (визуелно усмеравање, координација руку и очију), вежбања прецизности покрета руке (нпр. бојење поља без прелажења његових граница, исписивање линија које дају слике елемената појединих слова и сл.). Припрема драмских вежби у развоју писмености: Познате приче, залеђене слике и сл. "
Литература
1 Бут, Д. и Сворц Л.(2009). Успешно читање и писање: технике за развој писмености. Београд: Креативни центар.
2 Каменов, Е. (2001), Припремам дете за школу. Нови Сад: Драгон.
3 Koџопељић,Ј. (2008), Метајезички аспекти зрелости за полазак у школу. Нови Сад: СПДВ.
4 Ликерман, Х, Мутер. В. (2007). Припремите дијете за школу Загреб: Остварење.
5 Милатовић, В. (1990), Методика почетног читања и писања, Београд: Завод за уџбенике
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Програмски садржаји предмета остварују се интерактивним предавањима уз коришћење литературе и савремених средстава видео презентација, компаративним дискусијама, теоријским и практичним вежбама, радом у групама, презентацијом индивидуалног рада, применом савремених наставних метода, самосталним радом студената.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена 50 Завршни испит поена 50
активност у току
предавања
10 писмени испит 30
практична настава 20 усмени испит 20
колоквијуми 20    
семинари      
 

110416П/ 110416P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Општа психологија
Наставник (за предавања) Павличевић М. Славица
Наставник/сарадник (за вежбе) Ђорђевић С. Тамара
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Циљ предмета је припрема студената да: 1. Усвоје базични фонд појмова и информација из области опште психологије; 2. Упознају основне психичке процесе и особине; 3. Изграде знања о психолошким системима и личности као целовитом систему; 4. Упоређују најважније психолошке парадигме, расправе и приступе; 5. Упознају различите аспекте емоционалних, когнитивних и конативних процеса; 6.Примењују сазнања о учењу, развоју и понашању при решавању практичних проблема у струци; 7. Изграђују комуникативне вештине неопходне за рад васпитача 8; Формирају позитивне ставове према превенцији, неговању и очувању менталног здравља.
Исход
предмета
"По успешном завршетку курса студенти би требало да буду способни да: 1. Презентују фундаментална знања опште психологије и психологије развоја личности; 2.Креирају прегледе развоја психолошких идеја ,уз истицање значаја развоја емпиријских метода; 3. Анализирају приступе и теорије најважнијих психолошких школа и праваца; 4.Сумира савремена сазнања о разноврним психичким функцијама и процесима (мотивационим, емоционалним, интегративним итд.); 5.Уважавају потребе и интересовања све деце;Уважавају личност сваког детета и подстичу њен свеобухватни психофизички развој; 6. Анализирају утицај биолошких, социјалних, психолошких и културолошких чиниоца на учење;Познају класичне и савремене теорије учења;Разумеју суштину концепта целоживотног учења; Креирају подстицајну средину за учење и развој, у којој деца могу да бирају, доносе одлуке, показују иницијативу и самосталност у раду; 7. Познају различите аспекте социјалне инклузије; Разликују нормално од патолошког у понашању деце и одраслих;Идентификују факторе социјалног, културног и психолошког окружења, који утичу на ментално здравље појединца; 8. Разумеју теорију кризе, њену примену и могућности превазилажења проблема;Познају институције менталног здравља у Србији; Примењују технике за ублажавање стреса и пострауматског стрес синдрома; 9. Познају значај и могућности вербалне и невербалне комуникације; Анализирају психолошке аспекте комумикације ; Вреднују савремене комуникационе моделе; 10.Самостално користе психолошку литературу и примењују методологију израде стручних радова (Семинарских радова и Извештаја о реализованом пројектu, Завршног рада, и сл.) "
Садржај предмета
Теоријска
настава
1. Психологија као наука. Органске основе психичког живота;Утицај нервног и ендокриног система на основне животне функције, понашање и више психичке процесе; 2.Сазнајни процеси;Различити аспекти когнитивног функционисања(Когнитивни аспекти језика, виши когнитивни процеси и сл.); Способности и интелигенција; 3. Емоционални и мотивациони процеси; Темперамент и карактер; 4. Социјализација и социјално учење; 5.Познати психолошки системи (психоанализа, бихејвиоризам, гешталт психологија, егзистенцијална и хуманистичка психологија); 6. Личност као целовити систе;Структура, динамика и развој личности. Идентитет, интегритет и зрелост личности; 7. Савремене тенденције у општој и психологији личности;Психологија целоживотног циклуса; 8. Учење, памћење, заборављање;Целоживотно учење;Подстицајна средина за учење; 9. Значај вербалне и невербалне комуникације; Савремени комуникациони модели; 10.Нормално и патолошко;Психопатологија детињства и младости; Теорија кризе. Ментална хигијена и стрес. Пост-трауматски стрес синдром; Фактори менталног здравља;Значај превенције у заштити и очувању менталног здравља.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) "1.Примена интерактивних метода и техника рада са децом и младима;2. Анализа научно-стручних чланака и часописа из области опште психологје ;3. Програми психолошких радионица . Едукативне и креативне радионице. Фазе и активности у радионици;Значај размене.4. Евалуација и самоевалуација;5.Радионице из програма „Чувари осмеха” и подстицање емоционалног развоја деце .Самопоштовање- матрице за подстицање развоја самопоштовања код деце и младих;Дечја права, чија одговорност- родитељи и васпитачи у акцији;Умеће одрастања;Учионица добре воље – програм едукативних радионица;6. Пројекти активног учења;7. Дечји вртић и школа као породични центри;8. Ненасилна комуникација, Кооперативне активности ; Значај, карактеристике и примери;9.Ментално -хигијенски аспекти у раду васпитача; 10. Подстицање развоја личности детета; Личност доброг васпитача (у вртићу, јаслицама, дому ученика и дому за децу без родитељског старања). "
Литература
1 Хрњица С. (2005): Општа психоогија са психологијом личности, Београд, Научна КМД; Рот, Н. (2010): Општа психологија. Београд. Завод за уџбенике; Група аутора (2007): Општа психологија, Зборник радова, Београд, Центар за примењену психологију ДПС (137-157 стр.);
2 Вучић, Л. (2007): Педагошка психологија. Београд. Центар за примењену психологију ДПС; Рот, Н. (2010): Психологија личности. Београд. Центар за примењену психологију ДПС Радоњић С. (1999):Општа психологија 2, Београд, Савез друштава психолога СР Србије (17-40 стр.);
3 Ђурић Логар С. (1998): Савремене тенденције у психологији личности, Београд, Савез друштава психолога СР Србије (7-10 ;38-45;92-107 стр.); Стојнов Д. (2005): Од психологије личности ка психологији особа, Београд, Институт за педагошка истраживања
4 Влајковић, Ј. (2001). Теорија и пракса менталне хигијене. Београд. Центар за примењену психологију. Vidanović, I., & Kolar, D. (2003). Mentalna higijena. I. Vidanović.
5 "Мандић, Т., & Година, Т. (1998). Комуникологија: психологија комуникације. Глотта Нова. Брајша, П., & Градишник, Д. (1993). Педагошка комуникологија. Глотта Нова. http://documents.tips/documents/iboja-gera-i-ljubica-dotlic-prirucnik-za-podsticanje-decjeg-samopostovanja.html (15.12.2015.) Изводи са предавања (www.znanjevaspks.ac.rs); Изводи са вежби (www.znanjevaspks.ac.rs). "
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Интерактивне и кооперативне методе и технике рада; Анализа научно-стручних чланака и часописа из области опште психологије; Упутства за писање и одбрану семинарских радова; Рад на пројектима у предшколским установама; Програми психолошких радионица: Чувари осмеха, Самопоштовање, Дечја права, чија одговорност - родитељи и васпитачи у акцији и сл.Анализа резултата вежби, рад у малим групама, презентација резултата рада групе; Интерактивна предавања, дискусионе групе, навођење примера из праксе, рад на Пројекту, квизови, дебате, менторски и други интерактивни облици фронталног , групног и индивидуалног рада.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
10 писмени испит 30
практична настава 15 усмени испит  
колоквијуми 30    
семинари 15    
 

110316П/ 110316P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Општа педагогија
Наставник (за предавања) Липовац М. Власта
Наставник/сарадник (за вежбе) Пљакић Д. Горан
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студентa са основним педагошким појмовима, плурализмом схватања васпитања као предмета педагогије; Проучавање настанка и развоја педагошке науке и значај мултидисциплинарног проучавања васпитања; могућности и границе у васпитању, оспособљавање за трансфер наученог у практичне педагошке поступке.
Исход
предмета
Студенти ће набројати пет педагошких појмова који су потребни за решавање проблема у васпитању, студензи ће сумирати своје ставове о критичкој теорији васпитањ, студенти ће образложити своје ставове о педагогији у систему наука као и однос према другим наукама, студенти ће дизајнирати компоненте васпитања применом васпитних метода.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Порекло, корени и извори васпитања; Васпитање као друштвена и људска делатност; Основни и други педагошки појмови (категорије); Педагогија као наука о васпитању (критичка теорија васпитање); Педагогија у систему хуманистичких наука и њен однос према другим наукама; Однос педагошке теорије и васпитне праксе; Могућнос и границе васпитања; Циљ и задаци васпитања у одређивању и проучавању циља; Васпитне методе; Koмпоненте васпитања-инттелектуално, морално, физичко,естетско и радно васпитање.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Развијање компетентности студената за(интер) активни васпитни процес-васпитна улога, организаторска, партнерска, мотивациона , евалуаторска, сазнајно-дијагностичка, креатор емоционално-социјалне климе, кроз одређене комуникацијске вештине и повезивање са садржајима опште педагогије-презентације, тимски рад, радионичарски рад, панел дискусије, рад у малим групама, партнерски рад.
Литература
1 Грандић, Р. (2004). Увод у педагогију, Нови Сад: СПДВ,
2 Трнавац, Н. Ђорђевић, Ј. (2002). Педагогија, Београд: Научна књига,
3 Гудјонс,Х. (1994). Педагогија-Темељна знања, Загреб: Едука,
4 Милат, Ј. (2005). Педагогија-теорија оспособљавања, Загреб, Школска књига.
5 Потоњак, Н. (2003). ХХ век „Век детета, век педагогије“, Нови Сад: СПДВ,
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Интерактивна предавања уз коришћење савремених средстава видео презентација, Вежбања – интерактивне методе практичне наставе, рад у малим групама и презентације резултата рада, компаратине дискусије, тимски рад,; индивидуалне и групне презентције;
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
5 писмени испит  
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 40    
семинари 15    
 

110317МС / 110317MS

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Предшколско дете у природној и друштвеној средини
Наставник (за предавања) Михајловић К. Невенка
Наставник/сарадник (за вежбе) Раичевић Г. Јелена
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов без претходних услова
Циљ
предмета
"Циљ предмета је: - проширивање постојећих и усвојање нових теоријских и практичних сазнања из области појава и процеса, како у природној, тако и у друштвеној средини; - разумевање значаја корелације садржаја области методике упознавања околине са осталим методичким дисциплинама; - разумевање практичног значаја дидактичких игара и истраживачких активности за развој когнитивних способности; - познавање метода избора садржаја у различитим нивоима припрема за упознавање природне и друштвене средине; - разумевање значај дефинисања различитих тема и комбинованих методологија рада. "
Исход
предмета
По успешном завршетку овог курса студенти би требало да буду способни да: -Дефинишу принципе дечјег развоја и њихову условљеност специфичностима природне и друштвене средине у којој се развој одвија.; -Примењују различите методе подстицања радозналости и заинтересованости за свет око себе код деце прирпемног предшколског програма.; Организују разноврсне активности у природној и друштвеној средини са циљем остваривања програмских задатака; Планирају и реализују иновативне приступе у експлорацији природне средине; осмисле спонтане и ненаметљиве начине којима ће се код деце предшколског узраста иницирати жеља за упознавање природне и друштвене средине; селектовањем методичких поступака мотивишу децу за тражење, сакупљање и сређивање материјала из природне и друштвене средине; критички процењују социолошке, културолошке и педагошко-психолошке основе организације активности; обезбеде развојну одмереност и корелацију садржаја активности према узрасту
Садржај предмета
Теоријска
настава
Програмски задаци и садржаји - природна и друштвена средина као области сазнавања и подстицања развоја деце у предшколској установи. Дефинисање области. Материја - појам, основна својства, макро и микроелементи, хемијске и физичке промене. Универзум. Ваздух - значај, загађивање. Жива природа - организација, основна својства живе материје.Човек као биолошко биће. Биљке - грађа, подела, основни принципи систематике, бинарна номенклатура. Животиње - бескичмењаци и кичмењаци, подела.Основе еколошког образовања и васпитања. Мотивација и организација деце за тражење, сакупљање и сређивање материјала с циљем упознавања природне и друштвене средине. Социолошке, културолошке и педагошко-психолошке основе организације активности. Различити нивои припрема у области упознавања деце са природном и друштвеном средином: израда елабората, писаних припрема и скица организација дневних активности. Интеграција садржаја области из природне и друштвене средине са областима развоја говора, математичко-логичког развоја, естетског и музичког изражавања и физичко-телесног развоја.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Педагошко-психолошке основе организације активности и практичног рада око упознавања природне и друштвене средине – усклађеност са узрастном структуром деце. Могућности и начини мотивисања и оспособљавања деце за посматрање у природи. Природне појаве, жива и нежива природа . Метаболизам као кључ живота. Фенотипске модификације и генотипске варијације. Основни принципи систематике, израда хербаријума. Израда акваријума и инсектаријума. Фенолошка посматрања. Израда календара природе и годишњих доба. Избор садржаја за упознавање друштвене средине с циљем схватања њихове повезаности и условљености.
Литература
1 Др Невенка Михајловић, Др Љубиша Михајловић:Методика упознавања околине,Пирот, 2011.
2 Др Љубиша Михајловић, Др Невенка Михајловић:Методика упознавања околине -практикум, Крушевац, 2013.
3 Емил Каменов: Васпитно-образовни рад у дечјем вртићу, Драгон, Нови Сад, 2006;
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Настава је креативна и интерактивна. Предавања се одвијају вербалном и дијалошком методом, фронтално. Вежбе се одвијају у групама уз менторски систем рада, темељну анализу семинарских радова, изналажење нових идеја и неговање активне критичке дискусије. За предавања и вежбе се користе сва доступна средства и помагала.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена 70 Завршни испит поена 30
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 30    
семинари 20    
 

110217МС / 110217MS

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Готовост деце за полазак у школу
Наставник (за предавања) Видановић Р. Данијела
Наставник/сарадник (за вежбе) Пљакић Д. Горан
Наставник/сарадник (за ДОН)
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов без претходних услова
Циљ
предмета
Циљ предмета је упознавање студената са специфичним развојним карактеристикама деце пред полазак у школу, као и изграђивање вештина и стратегија подстицаја за достизање готовости деце за полазак у школу. Посебни циљеви су да студенти : 1. Усвоје најновија знања о разичитим аспектима готовости деце за полазак у школу; 2. Примене стечена знања, вештине, умења, ставове и стратегије у пракси припреме деце за полазак у школу; 3. Увиде сложеност проблематике савремене праксе процене готовости деце за полазак у школу; 4. Проуче значај подстицајне васпитне средине за достизање интелектуалне, социо-емоционалне, физичке, моралне и друге зрелости детета за полазак у школу; 5. Изграде нове вештине из области комуникације и успостављања партнерских односа са породицом , друштвеном заједницом и школом у погледу адекватне припреме деце за полазак у школу; 6.Изграде нове методолошке приступе и стратегије које ће омогућити да постану креатори, практичари и истраживачи сопствене праксе у припремном предшколском програму.
Исход
предмета
По успешном завршетку курса студент: Познаје постојеће савремене концептуалне оквире за разумевање зрелости, готовости и спремности детета за полазак у школу; 2. Познаје основне методе процене готовости за полазак у школу; Познаје садржаје и облике сарадње вртића и родитеља(основне школе, здравствених, културних и других установа ) по питању адекватне припреме деце за полазак у школу; Примењује одговарајуће поступке, методе, технике и облике рада у припремној предшколској групи и са децом из осетљивих група; 3.Подстиче различите аспекте психо-физичке зрелости деце за полазак у школу; 4. Идентификује практичне проблеме и ограничења процене интелектуалне зрелости за полазак у школу; 5. Анализира могућности процене социо-емоционалног и других аспеката зрелости за полазак у школу; 6.Критички процењује могућности компензовања когнитивних и других недостатака код деце са тешкоћама у развоју, деце из маргинализованих група, из социјално депривираних средина, деце која су жртве злостсвљања и занемаривања, вршњачког насиља итд.; 7. Креира подстицајну васпитну средину за адекватну припрему деце за полазак у школу 8.Формулише препоруке за адекватну процену психо-физичке зрелости (посебно код ранијег и каснијег поласка у школу); 9.Истражује различите аспекте зрелости за полазак у шкоФлу; 10. Презентује резултате сопствених истраживања при чему користи медије и савремене информационе технологије.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Зрелост, готовост и спремност за полазак у школу (терминолошка одређења и савремени теоријски концепти).Холистички приступ проблему готовости за полазак у школу. Готовост за школу и проблем акцелерације. Различити аспекти зрелости: физичка, функционална и лична зрелост ( сензорно-перцептивна, когнитивна , интелектуална зрелост, развој говора и комуникације, изражајни и естетски развој, социјална, морална и емоционална зрелост, итд.) Мотивација за учење као индикатор зрелости за полазак у школу.Искуство у школском начину учења. Улога игре у припремању за школу. Развој вештина, неопходних за адаптацију на школу као нову друштвену средину. Сарадња и партнерство са родитељима, основном школом, здравственим, културним и другим институцијама у процесу припреме деце за полазак у школу. Модел кумулативних вештина. Стратегије подстицања деце. Улоге васпитача у подстицању различитих аспеката психо-физичке зрелости за полазак у школу.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Практични проблеми везани за подстицање и процену зрелости детета за полазак у школу Ограничења предиктивне вредности тестова за процену интелектуалне зрелости.Узроци расних и других групних разлика на тестовима зрелости.Могућности компензовања когнитивних недостатака и препоруке за адекватну процену зрелости за школу деце и деце из осетљивих група. Дијагностичке одлуке и њихове поседице. Просечна зрелост.Специфичности различитих аспеката готовости ; Развој хигијенских, културних и радних навика детета.Припрема за прихватање школске дисциплине,правила и самоконтрола понашања. Усмеравање пажње. Ранији и каснији полазак у школу. Даровитост и заостајање.Како васпитач подстиче достизање готовости за школу. Улога васпитача у изради Извештаја о зрелости детета на крају предшколског периода. Савремена истраживања зрелости за полазак у школу. Концепт активног прилагођавања у процесу прихватања школе као нове друштвене и васпитне средине. Тимски рад на пројекту у области готовости деце за полазак у школу.
Литература
1 “ Бауцал, А. (уредник) (2012). Стандарди за развој и учење деце раних узраста у Србији, Институт за психологију ; Бауцал, А. & Павловић Бабић,Д. (2011). Научи ме да мислим, научи ме да учим PISA 2009 у Србији: први резултати, Институт за психологију, Центар за примењену психологију, Београд Бауцал, А.& Павловић, Б.Д.(2009).Квалитет и праведност образовања у Србији – образовне шансе сиромашних, Министарство просвете Републике Србије, Београд, Институт за психологију; Товиловић, С. & Бауцал, А. (2008): Процена зрелости за школу, Београд, ЦПП; Митровићић М. (1983): Припремљеност деце за прихватање школе као нове друштвене средине,Предшколско дете 1-2, Београд, СПД“
2 Товиловић, С. & Бауцал, А. (2008): Процена зрелости за школу, Београд, ЦПП; Митровићић М. (1983): Припремљеност деце за прихватање школе као нове друштвене средине,Предшколско дете 1-2, Београд, СПД Ивић, И. & Пешикан, А. (1989): ТИП 1, Нови тест готовости за полазак у школу,Ревија за психологију 19, Београд, Друштво психолога Србије; Товиловић, С. & Бауцал, А. (2008): Процена зрелости за школу, Београд, ЦПП; Митровићић М. (1983): Припремљеност деце за прихватање школе као нове друштвене средине,Предшколско дете 1-2, Београд, СПД
3 „Шаин, М. &Чарапић, С.(2016). Корак по корак 5, Београд, Креативни центар; Каменов, Е. (2006) Васпитно-образовани рад у припремној групи дечјег вртића, Н. Сад : Драгон; Медоуз, С.& Кешдан, А. (2000) Како помоћи деци да уче – прилози когнитивном програму, Београд : ЗУНС. Павличевић С. & Станишић И. ( 2008): Моторичка координација као фактор социометријског статуса на предшколском узрасту, Личност, професија и образовање,Трећа међународна конференција „“Дани примењене психологије““, Ниш, Филозофски факултет Павличевић С. (2009):Прогностичка вредност индикатора емоционалне зрелости за полазак у школу (м.р.), Београд, Филозофски факултет“
4 Пешић, Ј. & Зренјанин, А. (2014).Филозофија за децу, као креирање зоне наредног развоја.Psihološka istraživanja, Vol. XVII 2, 2014. UDK 159.955.5.072053.4/.6 .Београд. Филозофски факултет; Хрњица С. (1992): Зрелост личности-покушај теоријског одређења и емпиријске процене, Београд, ЗУНС (одабрана поглавља) Фајгељ С. (2010): Методе истраживања понашања, Београд, ЦПП (одабрана поглавља) ;
5 Katz L., McClellan D.E.(2003):Подстицање развоја дечје социјалне компетенције, Загреб, Едука Доналдсон, М. (1988) Ум детета, Београд : ЗУНС; Подђаков, Н. Н. (1984) Практично мишљење код деце, Београд : ЗУНС; Антропова, М. В.; Кољцова, М. М. (1986) (ред.) Психофизиолошка зрелост деце, Београд : ЗУНС; Каменов, Е. (1982) Експериментални програми за рано образовање, Београд : ЗУНС.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2
Методе
извођења
наставе
Предавања, вежбе, интерактивни облици рада, радионице, дискусионе групе, тимски рад на Пројекту, презентације, истраживање у припремној предшколској групи.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена 70 Завршни испит поена 30
активност у току
предавања
10 писмени испит
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 20
семинари 30

110216П/ 110216P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Енглески језик I
Наставник (за предавања) Зорица Д. Јовичић
Наставник/сарадник (за вежбе) Зорица Д. Јовичић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Овладавање стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области; стицање вештина различитих врста читања на страном језику; овладавање вештином писања извештаја, приказа и сажетака на страном језику; побољшање вештине усменог излагања стручног садржаја у оквиру обрађених тема
Исход
предмета
Студенти би требало да: 1) владају обрађеном стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области и да је користе у исходима осталих циљевa; 2) овладају вештином интензивног читања стручног текста; 3) побољшаjу већ постојеће вештине екстензивног и површног читања стручног текста; 4) овладају вештином концизног усменог излагања на тему из области струке; 5) буду у стању да напишу извештај, приказ и сажетак на стручну тему; 6) слушају и разумеју кратко излагање из стручне области
Садржај предмета
Теоријска
настава
Интензивна обрада текстова из следећих области: 1) дечија психологија, 2) педагогија, 3) теме из свакодневног живота и рада васпитача као и 4) одабране граматичке јединице. Из ових области издвајају се лексичке и граматичке јединице у складу са циљевима предмета. У оквиру ових тема развијају се елементи вештина читања, писања, говора и слушања чији је садржај наведен у садржају практичне наставе
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Развијање вештина: 1) слушање (праћење упутстава, тражење појединачне информације, општи садржај), 2) читања (неколико врста читања, интензивно и екстензивно), 3) говора (парцијалног и обједињеног исказа: трансакција, кратки исказ, приказ, извештај и аргуменат) и 4) писања (сложена реченица, параграф, дискурс маркери, аргумент, извештај и нарација). Уз то студенти вежбају одређене граматичке јединице као подршку за остале говорне вештине.
Литература
1 Енглески језик, приручник (у припреми) на основу постојећег приручника др Зорица Јовичић
2 Збирка лектира на енглеском језику из школске библиотеке
3 Граматика енглеског језика по избору студента
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Интензивна и екстензивна обрада текстова кроз предавања и вежбања, као и индивидуални рад. Метода предавања, структурираног вежбања и рада са текстом, метода самосталног рада.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 30 Завршни испит 70
активност у току
предавања
30 писмени испит 30
практична настава   усмени испит 40
колоквијуми      
семинари      
 

110117МС / 110117MS

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Савремени предшколски курикулуми
Наставник (за предавања) Видановић Р. Данијела
Наставник/сарадник (за вежбе) Пљакић Д. Горан
Наставник/сарадник (за ДОН)
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов
Циљ
предмета
Упознати студенте са појмом курикулума, предшколског курикулума, специфичностима курикулума наспрам плана и програма, циљевима, исходима и компетенцијама у учењу деце;  Упознати студенте са развојним специфичностима деце пред полазак у школу, те са стратегијама и поступцима којима се може подстицајно деловати на достизање готовости за полазак у школу; Утврђивање начина на које се све деца непосредно припремају за школу, са посебним освртом на припремање за писање и читање; Омогућити студентима да упознају, разматрају, и примењују педагошке тестове којима се утврђује готовост деце за полазак у школу; Упознавање садржаја, облика и резултата сарадње између предшколске установе, основне школе, локалне заједнице и дечјих родитеља у погледу припремања деце за школу
Исход
предмета
Овладати појмовима курикулума, наставног плана;  Разумети важности циљева , исхода и компетенција учења; Организовати и демонстрирати план за реализацију савременог предколског курикулума; Компоновање вештина тимског рада са стручним службама, школом, родитељима, локалном заједницом и оспособњеност студента  да примени теоријска сазнања у варијанти примене А и Б модела у припремном предшколском програму ;
Садржај предмета
Теоријска
настава
 Полазишта   програма васпитно – образовног рада.Циљ предшколског васпитања и образовања.Курикулум, план, циљеви, исходи, компетенције.Сфере развоја, васпитања и учења предшколског детета.Иновирана концепшција вртића.Аспекти развоја личности детета у припремном предшколском програму.Социо – емоционални развој.Физичко и здравствено васпитање.Развој говора, говорног стваралаштва и комуникације ( увођење детета у свет слова и писану реч ).Ја и свет око мене.Математички појмови.Ликовно васпитање.Музичко васпитање.Драмско изражавање.Сарадња са родитељима у припреми деце за полазак у школу.Документација у раду васпитача.Планирање активности у припремном предшколском програму. Евалуација и самовредновање рада.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Практична настава
Садржаји предмета реализују се на вежбема на принципима интерактивног приступа, кроз тимски рад студената, игре улога, дискусије, презентације индивидуалних и групних радова и кроз практичан рад студената у васпитно-образовној институцији. Упоредни курикулум. Инструменти за евалуацију и самоевалуацију.
Литература
1 Каменов, Е. (2006) Васпитно-образовани рад у припремној групи дечјег вртића, Н. Сад : Драгон;
2 Медоуз, С.; Кешдан, А. (2000) Како помоћи деци да уче – прилози когнитивном програму, Београд : ЗУНС
3 Каменов, Е. (1982) Експериментални програми за рано образовање, Београд : ЗУНС
4 Шаин, М., Топић, С., Ђаковић, Н., Божић, Д. и Галић, Б. (2001)Како      припремамо дијете за полазак у школу. Бања Лука: Центар за предшколско васпитање и образовање
5 Подђаков, Н. Н. (1984) Практично мишљење код деце, Београд : ЗУНС
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2
Методе
извођења
наставе
Интерактивна предавања уз коришћење савремених средстава видео презентација. Вежбања – интерактивне методе практичне наставе, семинарски рад, рад у малим групама, компаративне дискусије, тимски рад, индивидуалне и групне презентције.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена 70 Завршни испит поена 30
активност у току
предавања
5 писмени испит
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 40
семинари 15

110116П/ 110116P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Српски језик
Наставник (за предавања) Марковић С. Ана
Наставник/сарадник (за вежбе) Станисављевић Б. Невена
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Развијање љубави према матерњем језику и потребе да се он негује и унапређује; Упознавање језичке структуре матерњег језика; Развијање способности препознавања и систематичне и рационалне примене граматичких правила кроз богатство примера и практичних вежби;Овладавање појмом стандардни језик и упознавање норми стандардног језика на свим нивоима језичког система; Развијање смисла и способности за правилно, течно, економично и уверљиво усмено и писмено изражавање, богаћење речника, језичког и стилског израза
Исход
предмета
"По успешном завршетку курса студенти би требало да буду способни за: Систематску и рационалну примену граматичких правила стандардног језика на свим нивоима језичке структуре; Правилно, течно, економично и уверљиво усмено и писано изражавање и перманентно богаћење властитог речника;Формирање изведених и сложених речи, начин њиховог мењања и усаглашавања по роду, броју и глагола по времену, као и повезивање у правилно структуриране, сложене реченице;Усклађивање сопственог говора са нормама књижевног језика (ортографским, граматичким фонетским, морфолошким, синтаксичким, лексичким); Разрешавање језичких недоумица; Систематизацију и евалуацију сопствених и говорно-језичких искустава других људи"
Садржај предмета
Теоријска
настава
Основни појмови и опште теорије о језику; Историјски развој српског језика: од прасловенског до савременог српског стандардног језика; Стандардни српски језик и дијалекти; Основи стандардне акцентуације; Књижевнојезичка норма и њене врсте; Говорни органи; Фонолошке алтернације и правописне појаве за њих везане; Морфолошки систем и нестандардни облици променљивих речи у дечјем говору и диому средине; Лексика и лексичке норме (архаизми, туђице, неологизми, фразеологизми) ; Синтакса; реченица-појам и дефиниција; Сложена реченица: међусобни однос простих реченица у сложеној; независни (напоредни) односи простих реченица у сложеној; Систем зависних реченица
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Правописне вежбе; Правописни проблеми и недоумице; Увежбавање на тексту фонолошких и морфолошко-творбених законитостиу вези са гласовним алтернацијама; Идентификација и анализа глаголских облика на одабраним текстовима, променљивих и непроменљивих врста речи, различитих лексичких облика; Идентификација и анализа разних типова субјеката и предиката у субјекатско-предикатској реченици на одабраним текстовима, синтагми, независних и зависних реченица
Литература
1 "Станојчић Ж. ; Поповић Љ. (1990). Граматика српског језика(уџбеник за средњу школу). Београд : Завод за уџбенике и наставна средства "
2 Стевановић М. (2004). Граматика српског језика. Београд : Предраг&Ненад
3 Правопис српског језика (1994). Нови Сад: Матица српска
4 Ивић П. (1991). Језички приручник. Београд : РТБ
5 Клајн И. (1987). Речник језичких недоумица. Београд : Нолит
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
"Дијалошка метода - метода разговора;Метода читања и рада на тексту Метода писања;Проблемска метода; Радионичарски метод –Едукативне радионице; Практичне методе – Mетоде практичних aктивности"
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
  писмени испит 20
практична настава 10 усмени испит 10
колоквијуми 60    
семинари      
 

Конкурс за упис студената на основне струковне студије школске 2024/25. године

На основу члана 98. Закона о високом образовању („Сл. гласник РС“, бр. 88/2017, 73/2018, 27/2018 – др. закон, 67/2019, 6/2020 – др. закони, 11/2021 – аутентично тумачење, 67/2021, 67/2021 – др. закон и 76/2023), члана 56. став 1. тачка 19. Статута Академије васпитачко-медицинских струковних студија (Пречишћен текст број: 01-193/23 од 30.03.2023. године), председник Академије васпитачко-медицинских струковних студија, расписује:

 

К О Н К У Р С

ЗА УПИС СТУДЕНАТА У ПРВУ ГОДИНУ ОСНОВНИХ СТРУКОВНИХ СТУДИЈА – ШКОЛСКЕ 2024/2025 ГОДИНЕ

 

 

Академија васпитачко-медицинских струковних студија уписује у прву годину основних струковних студија на четири Одсека:

  • Одсек медицинских студија Ћуприја
  • Одсек васпитачких студија Крушевац
  • Одсек васпитачких студија Алексинац
  • Одсек техничко-технолошких студија Крушевац,

на 11 студијских програма 687 студената*

*Број буџетских места и број студената по афирмативним мерама у 2024/2025 биће одређен Одлуком Владе РС

 

ОДСЕК МЕДИЦИНСКИХ СТУДИЈА ЋУПРИЈА

  • Струковна медицинска сестра – 150 студената *
  • Струковни физиотерапеут – 80 студената *
  • Струковни медицински радиолог – 75 студената *
  • Струковна медицинска сестра бабица – 30 студената *
  • Струковни фармацеут – 30 студената *

*Број буџетских места у 2024/2025 биће одређен Одлуком Владе РС

 

ОПШТИ УСЛОВИ

У прву годину основних студија може се уписати лице са стеченим средњим образовањем у четворогодишњем трајању и то:

  • Струковна медицинска сестра – средња медицинска школа, гимназија
  • Струковни физиотерапеут – средња медицинска школа, гимназија, све четворогодишње средње школе
  • Струковни медицински радиолог – средња медицинска школа, гимназија, све четворогодишње средње школе
  • Струковна медицинска сестра бабица – средња медицинска школа (сви смерови), гимназија
  • Струковни фармацеут – средње опште образовање (гимназија и све четворогодишње средње школе), средња фармацеутска школа, средња технолошка школа (смер фармацеутски техничар, смер хемијска и фармацеутска технологија) и средња медицинска школа (сви смерови)

 

ПРOВЕРА ЗНАЊА (ПРИЈЕМНИ ИСПИТ)

Сви кандидати полажу пријемни испит из биологије

МЕРИЛА ЗА УТВРЂИВАЊЕ РЕДОСЛЕДА КАНДИДАТА

 Основ за утврђивање редоследа кандидата за упис на студије првог степена је општи успех постигнут у средњем образовању и резултат постигнут на пријемном испиту.

 Под општим успехом постигнутим у средњем образовању, подразумева се збир просечних оцена из свих предмета у првом, другом, трећем и четвртом разреду, помножен са 2.

 По овом основу кандидат може имати највише 40 бодова. (Општи успех у средњој школи заокружује се на две децимале). Резултат постигнути на пријемном испиту вреднује се са 60 бодова.

 Јединствена ранг листа утврђује се за сваки студијски програм појединачно, са укупним бројем бодова стеченим по критеријумима утврђеним Конкурсом.

 Кандидат може бити уписан на терет буџета ако се налази на Јединственој ранг листи до броја одобреног за упис кандидата на терет буџета. који је одређен конкурсом и има најмање 51 бод.

 

ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА: 24, 25. и 26. јуна 2024. године од 9 до 15 сати.

Кандидат приликом пријављивања подноси на увид оригинална документа, а оставља фотокопије (које не морају бити оверене) следећих докумената:

  • Извод из матичне књиге рођених;
  • Сведочанства свих разреда завршене средње школе;
  • Диплома о положеном матурском испиту;
  • Пријаву на конкурс (у скриптарници школе);
  • Доказ о уплати накнаде за пријаву на конкурс и спровођење пријемног испита у износу од 6.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68, са позивом на број 03-2024).

Списак пријављених кандидата објављује се 27. јуна.

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ се полаже 29. јуна 2024. године у 10 сати према распореду који ће накнадно бити објављен на сајту и одласним таблама Одсека Ћуприја

ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ – ЛИСТИ:  1. јула до 10 сати.

Увид у тест и подношење приговора председнику Академије: 2. јула од 9 до 10 сати.

Одлука председника Академије по уложеним приговорима: 3. јула до 10.00 сати.

Жалба Савету Академије на одлуку председника Академије: 4.јула од 08.00 до 10.00

Одлука Савета по жалби Академије: 5. јула до 10.00

ОБЈАВЉИВАЊЕ КОНАЧНЕ РАНГ – ЛИСТЕ СА РЕДОСЛЕДОМ КАНДИДАТА ЗА УПИС: 05. јула у 15 сати.

УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА: 8., 9. и 10. јула 2024. године од 9 до 15 сати.

Студент приликом уписа подноси следећу документацију:

  • Оригинале дипломе и сведочанстава из средње школе, за све четири године;
  • Оригинал трајног извода из матичне књиге рођених или оверена копија истог;
  • Лекарско уверење за даље школовање, не старије од шест месеци;
  • Уредно попуњен (ћириличним писмом) и потписан индекс од стране студента (добија се у Скриптарници Школе);
  • 2 попуњена (ћириличним писмом) ШВ20 обрасца (добија се у Скриптарници Школе)
  • 3 фотографије формата 3,5 х 4,5;
  • Доказ о уплати трошкова уписа (индекс и ШВ20 обрасци) у износу од 3.000,00 динара ( уплату извршити на рачун: 840-2106666-68 са позивом на број 03-2024)
  • Доказ о уплати прве рате школарине у износу од 8.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68 са позивом на број 03-2024).
  • Попуњен упитник за бруцоше (добија се у скриптарници);
  • Потврда о радном односу (за студенте из радног односа)

 

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 80.000,00 динара, а за стране држављане 1.500 €.

 

ОДСЕК ВАСПИТАЧКИХ СТУДИЈА КРУШЕВАЦ

 

  • Васпитач деце предшколског узраста – 55 студената *
  • Васпитач деце предшколског узраста-учење на даљину – 22 студената *

*Број буџетских места у 2024/2025 биће одређен Одлуком Владе РС

За упис у I годину основних струковних студија могу да конкуришу кандидати који имају средње образовање у четворогодишњем трајању.

 

ПРOВЕРА ЗНАЊА (ПРИЈЕМНИ ИСПИТ)

Сви кандидати који конкуришу за упис на прву годину основних струковних студија подлежу провери склоности и способности (говорних, музичких и физичких) и полажу пријемни испит. Резултати постигнути на овој провери имају елиминаторни карактер.

Кандидати који конкуришу подлежу провери знања (пријемни испит) и полажу:

  • тест из српског језика и књижевности и
  • тест из опште културе и информисаности

Пријемни испит се полаже на српском језику.

 

МЕРИЛА ЗА УТВРЂИВАЊЕ РЕДОСЛЕДА КАНДИДАТА

Утврђивање редоследа кандидата за упис на студијске програме врши се на основу следећих мерила:

  • општег успеха постигнутог у средњој школи
  • резултата постигнутог на пријемном испиту.

Избор кандидата врши се према збиру бодова који се остваре на основу успеха у средњем образовању и успеха на пријемном испиту.

Општи успех у средњем образовању вреднује се тако што се збир просечних оцена из свих предмета у свим разредима множи са два. По том основу кандидат може стећи најмање 16 бодова, а највише 40 бодова. Општи успех у средњој школи рачуна се заокруживањем на две децимале.

Резултат који кандидат оствари на пријемном испиту оцењује се од 0 до 60 бодова (30 бодова из српског језика и 30 бодова из теста опште културе и информисаности).

Кандидатима који су као ученици трећег и четвртог разреда средње школе освојили једно од прва три појединачна места на републичком такмичењу које организује Министарство просвете или на међународном такмичењу из предмета који се полаже на пријемном испиту,признаје се да су постигли максималан број бодова из тог предмета.

Максималан број бодова који се може освојити по оба основа је 100.

 

НАЧИН ИЗБОРА КАНДИДАТА

Избор кандидата обавља се на основу: резултатa постигнутог на пријемном испиту и општег успеха из средњег образовања, а на основу ЈЕДИНСТВЕНЕ РАНГ ЛИСТЕ за сваки студијски програм, која се сачињава према укупном броју бодова сваког кандидата, по утврђеним мерилима.

За упис на студије утврђује се прелиминарна ЈЕДИНСТВЕНА РАНГ ЛИСТА за студенте који се финансирају из буџета и оне који плаћају школарину. Услов за рангирање кандидата на ЈЕДИНСТВЕНОЈ РАНГ ЛИСТИ је полагање пријемног испита. Место на ЈЕДИНСТВЕНОЈ РАНГ ЛИСТИ и број укупно постигнутих бодова одређују да ли кандидат може бити уписан у прву годину студија, као и да ли ће бити финансиран из буџета или ће плаћати школарину.

Кандидат може бити уписан на терет буџета ако се налази на јединственој ранг листи до броја одобреног за упис кандидата на терет буџета, који је одређен конкурсом и има најмање 51 бод.

Кандидат који плаћа школарину може бити уписан уколико се на јединственој ранг листи налази до броја одобреног за упис кандидата који плаћају трошкове студирања, који је одобрен конкурсом, и има најмање 30 бодова.

При избору кандидата узимају се у обзир само докази који су поднети у року предвиђеном за пријављивање на конкурс.

Уколико два или више кандидата на привременој ранг листи имају исти укупан број бодова, приоритет има кандидат који је на пријемном испиту остварио већи број бодова.

  • ПРВИ КОНКУРСНИ РОК траје од 20.06. до 10.07.2024 године
  • ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА од 20. 06. до 28. 06. 2024. године од 09 до 12 часова
  • ПРОВЕРА СПОСОБНОСТИод 20. 06. до 28. 06. 2024. године од 12:00 сати
  • ПРИЈЕМНИ ИСПИТ   29. 06. 2024. године у 09 часова
  • ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ – ЛИСТИ до 01. 07. 2024. године
  • КОНАЧНА РАНГ ЛИСТА 05. 07. 2024. године до 15 часова
  • УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА 8., 9.. и 10. 07. 2024. године

ДРУГИ КОНКУРСНИ РОК  од 26.08. до 10.09.2024. године

ОСТАЛЕ ОДРЕДБЕ – ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТА

Кандидати приликом пријаве подносе на увид ОРИГИНАЛНА ДОКУМЕНТА, а уз пријавни лист подносе следећа докумената:

  • извод из књиге рођених (оригинал),
  • сведочанства свих разреда завршене средње школе (фотокопије-оригинал на увид),
  • диплома о положеном завршном, односно матурском испиту(фотокопија-оригинал на увид),
  • лекарско уверење,
  • доказ о уплати накнаде за проверу склоности и способности, односно пријемног испита (6000 дин.).

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 65.000,00 динара, а за стране држављане 1.000 €.

 

ОДСЕК ВАСПИТАЧКИХ СТУДИЈА АЛЕКСИНАЦ

Образовање струковних васпитача за рад у предшколским установама -145  студената*,

*Број буџетских места у 2024/2025 биће одређен Одлуком Владе РС

За упис у I годину основних струковних студија могу да конкуришу кандидати који имају средње образовање у четворогодишњем трајању.

 

ПРOВЕРА ЗНАЊА (ПРИЈЕМНИ ИСПИТ)

Сви кандидати који конкуришу за упис на прву годину основних струковних студија подлежу провери склоности и способности (говорних, музичких и физичких) и полажу пријемни испит. Резултати постигнути на овој провери имају елиминаторни карактер.

Кандидати који конкуришу подлежу провери знања (пријемни испит) и полажу:

  • тест из српског језика и књижевности и
  • тест из опште културе и информисаности

Пријемни испит се полаже на српском језику.

 

МЕРИЛА ЗА УТВРЂИВАЊЕ РЕДОСЛЕДА КАНДИДАТА

Утврђивање редоследа кандидата за упис на студијске програме врши се на основу следећих мерила:

  • општег успеха постигнутог у средњој школи
  • резултата постигнутог на пријемном испиту.

Избор кандидата врши се према збиру бодова који се остваре на основу успеха у средњем образовању и успеха на пријемном испиту.

Општи успех у средњем образовању вреднује се тако што се збир просечних оцена из свих предмета у свим разредима множи са два. По том основу кандидат може стећи најмање 16 бодова, а највише 40 бодова. Општи успех у средњој школи рачуна се заокруживањем на две децимале.

Резултат који кандидат оствари на пријемном испиту оцењује се од 0 до 60 бодова (30 бодова из српског језика и 30 бодова из теста опште културе и информисаности).

Кандидатима који су као ученици трећег и четвртог разреда средње школе освојили једно од прва три појединачна места на републичком такмичењу које организује Министарство просвете или на међународном такмичењу из предмета који се полаже на пријемном испиту,признаје се да су постигли максималан број бодова из тог предмета.

Максималан број бодова који се може освојити по оба основа је 100.

 

НАЧИН ИЗБОРА КАНДИДАТА

Избор кандидата обавља се на основу: резултатa постигнутог на пријемном испиту и општег успеха из средњег образовања, а на основу ЈЕДИНСТВЕНЕ РАНГ ЛИСТЕ за сваки студијски програм, која се сачињава према укупном броју бодова сваког кандидата, по утврђеним мерилима.

За упис на студије утврђује се прелиминарна ЈЕДИНСТВЕНА РАНГ ЛИСТА за студенте који се финансирају из буџета и оне који плаћају школарину. Услов за рангирање кандидата на ЈЕДИНСТВЕНОЈ РАНГ ЛИСТИ је полагање пријемног испита. Место на ЈЕДИНСТВЕНОЈ РАНГ ЛИСТИ и број укупно постигнутих бодова одређују да ли кандидат може бити уписан у прву годину студија, као и да ли ће бити финансиран из буџета или ће плаћати школарину.

Кандидат може бити уписан на терет буџета ако се налази на јединственој ранг листи до броја одобреног за упис кандидата на терет буџета, који је одређен конкурсом и има најмање 51 бод.

Кандидат који плаћа школарину може бити уписан уколико се на јединственој ранг листи налази до броја одобреног за упис кандидата који плаћају трошкове студирања, који је одобрен конкурсом, и има најмање 30 бодова.

При избору кандидата узимају се у обзир само докази који су поднети у року предвиђеном за пријављивање на конкурс.

Уколико два или више кандидата на привременој ранг листи имају исти укупан број бодова, приоритет има кандидат који је на пријемном испиту остварио већи број бодова.

 

ПРВИ КОНКУРСНИ РОК траје од 20.06. до 10.07.2024. године

Пријављивање кандидата је: oд 20.06 до 28.06.2024. године од 9 до 13 сати.

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ  29. 06. 2024. године у 10 часова

ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ – ЛИСТИ

Привремена ранг листа кандидата 01. 07. 2023. године у 10 часова  

ОБЈАВЉИВАЊЕ КОНАЧНЕ РАНГ – ЛИСТЕ СА РЕДОСЛЕДОМ КАНДИДАТА ЗА УПИС: 05. 07. 2024. године до 15 часова

УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА: 08, 09. и 10. 07. 2024. године

ДРУГИ КОНКУРСНИ РОК  од 26.08. до 10.09.2024. године

 

ОСТАЛЕ ОДРЕДБЕ – ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТА

Кандидати приликом пријаве на конкурс подносе копије докумената које се не враћају:

  • пријава која се добија у Одсеку,
  • сведочанства свих разреда средње школе,
  • диплому о положеном завршном испиту,
  • извод из матичне књиге рођених,
  • лекарско уверење,
  • доказ о уплати надокнаде за проверу способности и класификациони испит,
  • лична карта или пасош.

Кандидати који стекну право на упис подносе:

  • оригинална документа (све као код пријављивања)
  • две фотографије (4,5х3,5),
  • доказ о уплати за индекс и ШВ обрасце и
  • доказ о уплати прве рате школарине (за самофинансирајуће студенте)

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 54.000,00 динара,  а за стране држављане 750 €.

 

ОДСЕК ТЕХНИЧКО-ТЕХНОЛОШКИХ СТУДИЈА КРУШЕВАЦ

  • Информатика и рачунарство 40 студената*
  • Инжењерство заштита животне средине и заштита на раду 40 студената*
  • Технологије у прехрамбеној и фармацеутској индустрији 20 студената*

*Број буџетских места у 2024/2025 биће одређен Одлуком Владе РС

У прву годину основних студија могу се уписати кандидати који имају средње образовање(четврти степен), уз полагање пријемног испита из једног од следећих предмета:

  • информатика
  • хемија
  • математика

Пријављивање кандидата од 20.06. до 28.06.2024. године

Кандидат приликом пријављивања подноси на увид оригинална документа, а оставља фотокопије (које не морају бити оверене) следећих докумената:

  • Извод из матичне књиге рођених;
  • Сведочанства свих разреда завршене средње школе;
  • Диплома о положеном матурском испиту;
  • Пријаву на конкурс ( добија се у школи);
  • Доказ о уплати накнаде за пријаву на конкурс и спровођење пријемног испита у износу од 6.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68, са
    позивом на број 06-742121-Т)

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ: 29.06.2024.године у 10 часова.

ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ ЛИСТИ: 01.07.2024. године у 10 часова
ОБЈАВЉИВАЊЕ КОНАЧНЕ РАНГ ЛИСТЕ : 05.07.2024. године у 15 часова
УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА: . 08., 09. и 10.07.2024. године

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 70.000,00 динара, а за стране држављане 1.000 €.


Конкурс за упис студената на мастер струковне студије школске 2024/25. године

На основу члана 98. Закона о високом образовању („Сл. гласник РС“, бр. 88/2017, 73/2018, 27/2018 – др. закон, 67/2019, 6/2020 – др. закони, 11/2021 – аутентично тумачење, 67/2021 и 67/2021 – др. закон) и члана 56. став 1. тачка 19. Статута Академије васпитачко-медицинских струковних студија (Пречишћен текст број: 01-193/23 од 30.03.2023. године), председник Академије васпитачко-медицинских струковних студија, расписује:

 

К О Н К У Р С

ЗА УПИС СТУДЕНАТА У ПРВУ ГОДИНУ МАСТЕР СТРУКОВНИХ СТУДИЈА – ШКОЛСКЕ 2024/2025. ГОДИНЕ

Академија васпитачко-медицинских струковних студија уписује у прву годину мастер струковних студија:

 

ОДСЕК МЕДИЦИНСКИХ СТУДИЈА ЋУПРИЈА

 

У прву годину мастер струковних студија Академија васпитачко-медицинских струковних студија, Одсек медицинских студија Ћуприја уписаће укупно 60 студената.

Упис кандидата ће се вршити за студијске програме:

1. Струковни мастер медицинска сестра 30
2. Струковни мастер физиотерапеут 30

 

II У прву годину мастер струковних студија може се уписати лице са завршеним првим нивоом основних струковних студија студијских програма као и лица која су завршила студије по прописима који су важили пре ступања на снагу Закона о високом образовању, под условом да је та диплома најмање еквивалентна дипломи основних струковних студија у складу са Законом, и то:

1.Струковни мастер медицинска сестра- Струковна медицинска сестра (180 ЕСПБ) и Струковна медицинска сестра бабица (180 ЕСПБ)

2.Струковни мастер физиотерапеут- Струковни физиотерапеут (180 ЕСПБ) 

Кандидати за студијски програм Струковни мастер медицинска сестра полажу пријемни испит из предмета Здравствена нега.
Кандидати за студијски програм Струковни мастер физиотерапеут полажу пријемни испит из предмета Медицинска рехабилитација

Основ за утврђивање редоследа кандидата за упис на мастер струковне студије су просечна оцена постигнута на првом нивоу основних струковних студија и резултат постигнут на пријемном испиту. Под просечном оценом постигнутом на првом нивоу основних струковних студија подразумева се просечна оцена наведена у дипломи о завршеним основним струковним студијама, помножена са 4. По овом основу кандидат може имати највише 40 бодова. Резултат постигнут на пријемном испиту вреднује се са 60 бодова.

 

ПРВИ КОНКУРСНИ РОК

III ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА: Радним данима од 24. до 28. јуна од 9 до 15 сати

Кандидат приликом пријављивања подноси на увид оригинална документа, а оставља фотокопије (које не морају бити оверене) следећих докумената:

  1. Извод из матичне књиге рођених;
  2. Диплому о завршеним основним струковним студијама и додатак дипломи или потврду о изједначавању стручног звања и уверење о положеним испитима (за кандидате који су завршили студије по прописима који су важили пре ступања на снагу Закона о високом образовању)
  3. Пријаву на конкурс (добија се у скриптарници);
  4. Доказ о уплати накнаде за пријаву на конкурс и  спровођење пријемног испита у износу од 6.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68, са позивом на број 03-2024).
  5. Изјава о сагласности за коришћење личних података (довија се у скриптарници школе)

Списак пријављених кандидата објављује се 28. јуна у 16 сати

IV ПРИЈЕМНИ ИСПИТ се полаже 29. јуна у 10 сати.

V ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ – ЛИСТИ: 1. јула у 10 сати
Увид у тест и подношење приговора председнику Академије: 2. јула од 9 до 10 сати.
Одлука председника Академије по уложеним приговорима: 3. јула до 10 сати
Жалба Савету Академије на одлуку председника Академије: 4. јула од 8 до 10 сати Одлука Савета по жалби: 5. јула до 10 сати

VI ОБЈАВЉИВАЊЕ КОНАЧНЕ РАНГ – ЛИСТЕ СА РЕДОСЛЕДОМ КАНДИДАТА ЗА УПИС: 5. јула у 15 сати.

VII УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА: 8, 9. и 10. јула 2024

Приликом уписа, студент подноси следећу документацију:

  • Оригинал дипломе о завршеним основним струковним студијама и додатак дипломи или оверене фотокопије истих,
  • Оригинал трајног извода из матичне књиге рођених или оверена копија истог;
  • Лекарско уверење за даље школовање, не старије од шест месеци;
  • Уредно попуњен (ћириличним писмом) и потписан индекс од стране студента (добија се у Скриптарници Школе);
  • 2 попуњена (ћириличним писмом) ШВ20 обрасца (добија се у Скриптарници Школе)
  • 3 фотографије формата 3,5 х 4,5;
  • Доказ о уплати трошкова уписа 3.000,00 динара (индекс и ШВ20 обрасци) уплату извршити на рачун: 840-2106666-68 са позивом на број 03-2024
  • Доказ о уплати прве рате школарине 8.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68 са позивом на број 03-2024)
  • Попуњен упитник (добија се у скриптарници);
  • Потврда о радном односу (за студенте из радног односа)

Школарина износи 80.000,00 динара

 

ОДСЕК ВАСПИТАЧКИХ СТУДИЈА КРУШЕВАЦ

-Струковни васпитач -54 самофинансирјућих студената

 

ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА: ОД 20. 06. ДО 28. 06. 2024. године (09:00 – 12:00 сати)

ПРИВРЕМЕНА РАНГ ЛИСТА ПРИЈАВЉЕНИХ КАНДИДАТА: 01. 07. 2024. године

КОНАЧНА РАНГ ЛИСТА ПРИЈАВЉЕНИХ КАНДИДАТА : 05. 07. 2024. године у 15:00 сати.

Упис примљених кандидата биће накнадно објављен.

Услови уписа:

Право на упис имају кандидати који су завршили основне струковне или академске студије за образовање васпитача, вишу школу за образовање васпитача, кандидати који су завршили друге студије из поља друштвено-хуманистичких наука и завршетком студија остварили најмање 180 ЕСПБ.

Број места: 54 студената

Школарина износи 70.000,00 динара.

Редослед кандидата за упис на мастер струковне студије утврђује се на основу:

  • опште просечне оцене остварене на основним струковним студијама,
  • дужине студирања

Уз пријаву која се добија у Академији васпитачко медицинских струковних студија- Одсек васпитачких студија Крушевац кандидат прилаже:

  • фотокопију дипломе и фотокопију додатка дипломе (оригинали на увид),
  • уверење о завршеним основним струковним студијама (оригинали на увид),
  • извод из матичне књиге рођених или венчаних (оригинал),
  • фотокопија личне карте, ако је са чипом онда одштампана очитана лична карта,
  • доказ о уплати пријаве на конкурс у износу од 6.000,00 динара (на жиро рачун Академије 8400000002106666-68, Позив на број: 04-742121)

Детаљније информације о условима уписа могу се добити у Студентској служби Академије васпитачко медицинских струковних студија – Одсек васпитачких студија Крушевац или на сајту Одсека.

Школарина износи 70.000,00 динара

 

ОДСЕК ВАСПИТАЧКИХ СТУДИЈА АЛЕКСИНАЦ

 

Мастер струковни васпитач (75 самофинансирајућих студената).

 

ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА: ОД 20. 06. ДО 28. 06. 2024. године (09.00 – 13.00 сати)

ПРИВРЕМЕНА РАНГ ЛИСТА ПРИЈАВЉЕНИХ КАНДИДАТА: 01. 07. 2024. године

КОНАЧНА РАНГ ЛИСТА ПРИЈАВЉЕНИХ КАНДИДАТА : 05. 07. 2024. године до 15.00 сати.

Упис примљених кандидата биће накнадно објављен.

Услови уписа:

Право на упис имају кандидати који су завршили основне струковне или академске студије за образовање васпитача, вишу школу за образовање васпитача, кандидати који су завршили друге студије из поља друштвено-хуманистичких наука и завршетком студија остварили најмање 180 ЕСПБ.

Број места: 75 студената

Школарина износи 72.000,00 динара.

Редослед кандидата за упис на мастер струковне студије утврђује се на основу:

  • опште просечне оцене остварене на основним струковним студијама, дужине студирања

Уз пријаву која се добија у Академији васпитачко медицинских струковних студија- Одсек васпитачких студија Алексинац кандидат прилаже:

  • фотокопију дипломе и фотокопију додатка дипломе (оригинали на увид),
  • уверење о завршеним основним струковним студијама (оригинали на увид),
  • извод из матичне књиге рођених или венчаних (оригинал),
  • фотокопија личне карте, ако је са чипом онда одштампана очитана лична карта,
  • доказ о уплати пријаве на конкурс у износу од 6.000 динара на жиро рачун Академије 8400000002106666-68, Позив на број: 742321-А.

Упис примљених кандидата биће накнадно објављен.

Детаљније информације о условима уписа могу се добити у студентској служби Академије васпитачко-медицинских струковних студија – Одсек васпитачких студија Алексинац.

Школарина износи 72.000,00 динара.