210816П/ 210816P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Основе природних наука
Наставник (за предавања) Марија С. Најдановић
Наставник/сарадник (за вежбе) Марија С. Најдановић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
"Студенти ће: - разумети основне природне законе; - схватити комплексност веза између живе и неживе природе; - бити упознати са основним физичким, хемијским и географским појмовима и појавама; - схватити заначај фенотипских модификација и генотипских варијација; - разумети значај улоге човека у природи; - бити упознати са основама фенологије. "
Исход
предмета
По успешном завршетку овог курса студенти би требало да: - дефинишу основне карактеристике материје и метаболизма као кључа живота; - разумеју узрочно-последичне везе између живе и неживе природе; - опишу значај ДНК као основног животног молекула неопходног за еволуционе процесе; - направе одговарајуће хербаријуме и инсектаријуме применом основних принципа биномне номенклатуре; - препознају различите основне таксономске категорије бескичмењака и кичмењака; - развију протоколе за фенолошка посматрања.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Материја - појам, основна својства, макро и микроелементи, хемијске и физичке промене. Универзум, небеска тела. Вода - значај, кружење, загађивање. Ваздух - значај, загађивање. Магнетизам. Електрицитет. Жива природа - организација, основна својства живе материје. Животни молекул - ДНК и наслеђивање. Човек као биолошко биће - еволуција, основи генетике и физиологије. Биљке - грађа, подела, основни принципи систематике, бинарна номенклатура. Животиње - бескичмењаци и кичмењаци, подела. Копнене и водене животне заједнице. Фенологија. Ротација. Револуција. Географска карта, насеља, становништво, предели Србије.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Основне особине и агрегатна стања воде. Основне особине ваздуха, кисеоник - значај и улога. Магнетизам. Појам и врсте електрицитета. Основни животни поцеси. Метаболизам као кључ живота. Фенотипске модификације и генотипске варијације. Значај хумане генетике и еугенике. Микроорганизми људског тела. Биљке наших крајева - јестиве, лековите, отровне, зачинске, украсне. Основни принципи систематике, израда хербаријума. Домаће и дивље животиње. Израда акваријума у инсектаријума. Фенолошка посматрања. Израда календара природе и годишњих доба. Национални паркови Србије.
Литература
1 Матановић В: Одабрана поглавља из природних наука, Учитељски факултет, Београд 1997.
2 Михајловић Љ; Михајловић Н: Хумана генетика, Висока медицинска школа, Ћуприја 2009.
3 Др Невенка Михајловић, Др Љубиша Михајловић:Методика упознавања околине,Пирот, 2011.
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Настава је креативна и интерактивна. Предавања се одвијају вербалном и дијалошком методом, фронтално. Вежбе се одвијају у групама уз менторски систем рада, темељну анализи семинарских радова, изналажење нових идеја и неговање активне критичке дискусије. За предавања и вежбе се користе сва доступна средства и помагала. Консултације се одвијају једанпут недељно индивидуалним радом наставника са студентима. Вредновање рада студената обухвата све инструменте савремене методичке евалуације.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 30    
семинари 20    
 

210717МС / 210717MS

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Енглески језик
Наставник (за предавања) Јовичић Д.Зорица
Наставник/сарадник (за вежбе) Јовичић Д. Зорица
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов Знање енглеског језика на нивоу Б1 или вишем Заједничког европског оквира, уколико студент није пратио наставу и положио испит из Енглеског језика струке на основним студијама.
Циљ
предмета
Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу B2/C1 Заједничког европског оквира) неопходних за самостално коришћење стручне литературе на енглеском језику. Оспособљавање за критичко читање стручне литературе, за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, за превођење са енглеског и на енглески језик, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама.
Исход
предмета
"По завршетку курса студенти би требало да: - самостално користи енглески језик у комуникацији (усменој и писаној) везаној за струку; - разуме слушањем и читањем излагања и текстове из области струке (стручна литература на енглеском језику, аудио и видео материјал, материјал на интернету); - презентује резултате рада на пројекту самостално, у пару или групи; - пише резимее, извештаје и краће стручне текстове у академско-научне сврхе; - користи енглески језик као средство за стицање нових знања и вештина из области струке самосталним трагањем за стручном литературом на енглеском језику из уже научне области којој се бави и - самостално унапређује сопствено знање језика и језичке вештине коришћењем научне и стручне литературе на енглеском језику, у писаној и електронској форми. "
Садржај предмета
Теоријска
настава
Одлике академског дискурса у усменој и писаној форми; преглед граматике енглеског језика карактеристичне за стручни енглески језик и академски начин изражавања (пасивне конструкције, модали, номиналне конструкције, предлошке конструкције, конструкције са инфинитивом, партиципима и герундом, деривација префиксима и суфиксима, координативни везници и друга кохезивна средства); технике академског читања и језичка анализа стручног текста; правила писања академског текста (писање резимеа, извештаја, есеја и презентација; навођење литературе и цитирање); основе теорије превођења; стратегије за развој језичких знања и вештина на академском нивоу.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу) неопходних за читање стручне литературе, за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама. Уочавање особености академског писаног језика и језика струке, овладавање стручном терминологијом на енглеском језику, стицање способности критичке анализе стручних текстова и развијање вештине превођења са енглеског и на енглески језик. Развијање различитих техника читања стручног текста и способности језичке анализа стручног текста, уочавање начина организовања информација и особености жанра, разликовање кључне идеје текста од детаља који је поткрепљују, предвиђање информација на основу претходног знања и закључивање на основу контекста. Исказивање сопственог става и мишљења у оквиру дискусије о стручним темама. Оспособљавање за самостално трагање за академским текстовима из области струке на интернету и за самостално презентовање стручног садржаја. Развијање интересовања за личним професионалним усавршавањем коришћењем стручне литературе на енглеском језику.
Литература
1 Zemach, D., Rumisek, L. (2005). Academic Writing: from paragraph to essay. Oxford: MacMillan.
2 Davis, J., Liss, R. (2007). Effective Academic Wtiting 3. New York: Oxford University Press, (115-176).
3 Savić, V. (2009). English for Academic Purposes for Students of Education. (збирка аутентичних стручних текстова из области педагогије и методике).
4 Hewings, M. (2001). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
5 Murphy, R. (2004). English Grammar in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3 3      
Методе
извођења
наставе
Пленарно, рад у пару или групи, дискусије, презентације, консултације.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 30 Завршни испит 70
активност у току
предавања
10 писмени испит 20
практична настава   усмени испит 30
колоквијуми 20 презентација пројекта 20
семинари      
 

210716П/ 210716P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Енглески језик 2
Наставник (за предавања) Милосављевић А. Ана
Наставник/сарадник (за вежбе) Милосављевић А. Ана
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Овладавање стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области; стицање вештина различитих врста читања на страном језику; овладавање вештином писања извештаја, приказа и сажетака на страном језику; побољшање вештине усменог излагања стручног садржаја у оквиру обрађених тема
Исход
предмета
Студенти би требало да: 1) владају обрађеном стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области и да је користе у исходима осталих циљевa; 2) овладају вештином интензивног читања стручног текста; 3) побољшаjу већ постојеће вештине екстензивног и површног читања стручног текста; 4) овладају вештином концизног усменог излагања на тему из области струке; 5) буду у стању да напишу извештај, приказ и сажетак на стручну тему; 6) слушају и разумеју кратко излагање из стручне области
Садржај предмета
Теоријска
настава
Интензивна обрада текстова из следећих области: 1) дечија психологија, 2) педагогија, 3) теме из свакодневног живота и рада васпитача као и 4) одабране граматичке јединице. Из ових области издвајају се лексичке и граматичке јединице у складу са циљевима предмета. У оквиру ових тема развијају се елементи вештина читања, писања, говора и слушања чији је садржај наведен у садржају практичне наставе.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Развијање вештина: 1) слушање (праћење упутстава, тражење појединачне информације, општи садржај), 2) читања (неколико врста читања, интензивно и екстензивно), 3) говора (парцијалног и обједињеног исказа: трансакција, кратки исказ, приказ, извештај и аргуменат) и 4) писања (сложена реченица, параграф, дискурс маркери, аргумент, извештај и нарација). Уз то студенти вежбају одређене граматичке јединице као подршку за остале говорне вештине
Литература
1 Енглески језик, приручник (у припреми) на основу постојећег приручника др Зорица Јовичић
2 Збирка лектира на енглеском језику из школске библиотеке
3 Граматика енглеског језика по избору студента
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Интензивна и екстензивна обрада текстова кроз предавања и вежбања, као и индивидуални рад. Метода предавања, структурираног вежбања и рада са текстом, метода самосталног рада.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 30 Завршни испит 70
активност у току
предавања
30 писмени испит 30
практична настава   усмени испит 40
колоквијуми      
семинари      
 

210616П/ 210616P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Култура говора са реториком
Наставник (за предавања) Др Милентије Ђорђевић
Наставник/сарадник (за вежбе) Станисављевић Б. Невена
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената са основама ортоепије; Особине доброг (правилног говора). Оспособљавање за узорну комуникацију у васпитно-образовном раду и свим другим приликама. Усвајање разноврсних облика језичке комуникације, стиловима, и елементима дикције. Оспособљавање за процењивање квалитета говора и говорних порука. Оспособљавање за корективни рад .
Исход
предмета
Студенти су савладали основе културе говора и основе реторике .Оспособљени су да препознају све елементе правилног говора , да својим узорним говорењем утичу на своје васпитанике. Студенти, после завршеног курса, знају да опишу и разликују основне српске акценатске норме, основе дикције и да стечена знања креативно примене. Такође они могу да компетентно процењују степен усвојености вештине и умећа говорења.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Језик, појам и дефиниције. Дефиниција говора. Појам и елементи информације и комуникације.Говор (усмени и писмени).Култура говора; основна својства доброг говора (правилност, јасноћа, језгровитост, течност, сврсисходност). Говор и стил; врсте стилова. Физиолошке основе и акустика говора. Глас и фонема, говор, говорне вежбе. Структура говорног исказа. Култура говора и граматичке норме. Вредност усменог говора (интонација, јачина, пауза, темпо, мимика итд.) Говорни рељеф. Видови усменог изражавања. Комуникативни дискурси. Интерпретативни и комуникативни дискурси. Акценат и акцентуација. Версификација. Фигуративност говора. Култура говора и реторика. Основни појмови реторике и основе беседничког умећа. Патологија говора. Бирократизација језика и говора.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) У оквиру вежбања студенти ће имати низ практичних вежби као што су ситуациони говори, извештавање,приповедање, описивање , читање, конферанса, пригодни говор, говор у медијима (на радију и телевизији). Стилске вежбе, акценатске вежбе; вежбе у уочавању и исправљању говорних неправилности. Беседа, беседа ex tempore.
Литература
1 Шипка,М. (2008). Култура говора. Нови Сад: Прометеј
2 Живковић,Д. (1998) .Теорија књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства
3 Станојевић,О,Аврамовић,С. (2002) .Ars rhetorika вештина беседништва. Београд: Службени лист
4 Косановић,Ј. (2002). Култура говора са реториком. Сомбор: Учитељски факултет Сомбор
5 Ђорђевић,М. (1999). Најлепше српске беседе. Београд: Просвета
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Метода предавања, говорне анализе, говорне интерпретације и вежбе, презентације
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 50 Завршни испит 50
активност у току
предавања
10 писмени испит 20
практична настава 20 усмени испит 30
колоквијуми 20    
семинари      
 

КОНКУРС ЗА УПИС СТУДЕНАТА У ПРВУ ГОДИНУ ОСНОВНИХ СТРУКОВНИХ СТУДИЈА – ШКОЛСКЕ 2024/2025 ГОДИНЕ (ДРУГИ УПИСНИ РОК)

Академија васпитачко-медицинских струковних студија уписује у прву годину основних струковних студија:

ОДСЕК МЕДИЦИНСКИХ СТУДИЈА ЋУПРИЈА

  • Струковна медицинска сестра – 84 студената (самофинансирајућих)
  • Струковни физиотерапеут -12 студената (самофинансирајућих)
  • Струковна медицинска сестра бабица – 23 студената (број буџетских места 3)
  • Струковни фармацеут – 2 студената (самофинансирајућих)

ОПШТИ УСЛОВИ

У прву годину основних студија може се уписати лице са стеченим средњим образовањем у четворогодишњем трајању и то:

  • Струковна медицинска сестра – средња медицинска школа, гимназија
  • Струковни физиотерапеут – средња медицинска школа, гимназија, све четворогодишње средње школе
  • Струковна медицинска сестра бабица – средња медицинска школа (сви смерови), гимназија
  • Струковни фармацеут – средње опште образовање (гимназија и све четворогодишње средње школе), средња фармацеутска школа, средња технолошка школа (смер фармацеутски техничар, смер хемијска и фармацеутска технологија) и средња медицинска школа (сви смерови)

Сви кандидати полажу пријемни испит из биологије

Основ за утврђивање редоследа кандидата за упис на студије првог степена је општи успех постигнут у средњем образовању и резултат постигнут на пријемном испиту.

Под општим успехом постигнутим у средњем образовању, подразумева се збир просечних оцена из свих предмета у првом, другом, трећем и четвртом разреду, помножен са 2. По овом основу кандидат може имати највише 40 бодова. (Општи успех у средњој школи заокружује се на две децимале). Резултат постигнути на пријемном испиту вреднује се са 60 бодова.

Јединствена ранг листа утврђује се за сваки студијски програм појединачно, са укупним бројем бодова стеченим по критеријумима утврђеним Конкурсом. Кандидат може бити уписан на терет буџета ако се налази на Јединственој ранг листи до броја одобреног за упис кандидата на терет буџета.

 

ДРУГИ КОНКУРСНИ РОК

ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА: 26, 27. и 28. август 2024. године од 9 до 15 сати.

Кандидат приликом пријављивања подноси на увид оригинална документа, а оставља фотокопије (које не морају бити оверене) следећих докумената:

  1. Извод из матичне књиге рођених;
  2. Сведочанства свих разреда завршене средње школе;
  3. Диплома о положеном матурском испиту;
  4. Пријаву на конкурс ( добија се у скриптарници школе);
  5. Доказ о уплати накнаде за пријаву на конкурс и спровођење пријемног испита у износу од 6.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68, са позивом на број 03-2024)
  6. Изјава о сагласности за коришћење личних података (добија се у скриптарници Школе)

Списак пријављених кандидата објављује се 29. августа.

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ се полаже 30. августа 2024. године у 10 сати према распореду који ће накнадно бити објављен на сајту и одласним таблама Одсека медицинских студијаЋуприја

ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ – ЛИСТИ:  2. септембра до 10 сати.
Подношење приговора на утврђени редослед из привремене ранг листе  председнику Академије: 3. септембра од 9 до 10 сати.
Одлука председника Академије по уложеним приговорима: 4. септембра до 10.00 сати
Жалба Савету Академије на одлуку председника Академије: 5. септембра од 08.00 до 10.00
Одлука Савета по жалби: 6. септембра до 10.00

(Сви приговори се подносе лично у просторијама Одсека медицинских студија Ћуприја)

ОБЈАВЉИВАЊЕ КОНАЧНЕ РАНГ – ЛИСТЕ СА РЕДОСЛЕДОМ КАНДИДАТА ЗА УПИС: 6. септембра у 15 сати.

УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА:  9. и 10. септембра 2024. године од 9 до 15 сати.

Студент подноси следећу документацију:

  • Оригинале дипломе и сведочанстава из средње школе, за све четири године или оверене фотокопије истих
  • Оригинал трајног извода из матичне књиге рођених или оверена копија истог;
  • Лекарско уверење за даље школовање, не старије од шест месеци;
  • Уредно попуњен (ћириличним писмом) и потписан индекс од стране студента (добија се у Скриптарници Школе);
  • 2 попуњена (ћириличним писмом) ШВ20 обрасца (добијају се у Скриптарници Школе)
  • 3 фотографије формата 3,5 х 4,5;
  • Доказ о уплати трошкова уписа (индекс и ШВ20 обрасци) у износу од 3.000,00 динара ( уплату извршити на рачун: 840-2106666-68 са позивом на број 03-2024)
  • Доказ о уплати прве рате школарине у износу од 8.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68 са позивом на број 03-2024).
  • Попуњен упитник за бруцоше (добија се у скриптарници);
  • Потврда о радном односу (за студенте из радног односа)

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 80.000,00 динара, а за стране држављане 1.500 €.

 

ОДСЕК ВАСПИТАЧКИХ СТУДИЈА КРУШЕВАЦ

  • Васпитач деце предшколског узраста -број места 32 (буџет),
  • Васпитач деце предшколског узраста-учење на даљину – 16 студената (самофинансирајућих)

ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА : од  26. 08до 30. 08. 2024. године од 09:00 – 12:00 сати

ПРОВЕРА СПОСОБНОСТИод 26. 08. до 30. 08. 2024. године од 12:00 сати

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ02. 09. 2024. године од 09:00 сати

ПРИВРЕМЕНА РАНГ ЛИСТА КАНДИДАТА03. 09. 2024. године

КОНАЧНА РАНГ ЛИСТА са редоследом кандидата за упис у прву годину основних студија: 06. 09. 2024. године у 15:00 сати.

УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА09. и 10. 09. 2024. године (од 09:00 до 12:00 сати).

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 65.000,00 динара, а за стране држављане 1.000 €.

ОПШТИ УСЛОВИ

За упис у I годину основних струковних студија могу да конкуришу кандидати који имају средње образовање у четворогодишњем трајању.

ПРOВЕРА ЗНАЊА (ПРИЈЕМНИ ИСПИТ)

Сви кандидати који конкуришу за упис на прву годину основних струковних студија подлежу провери склоности и способности (говорних, музичких и физичких) и полажу пријемни испит. Резултати постигнути на овој провери имају елиминаторни карактер.

Кандидати који конкуришу подлежу провери знања (пријемни испит) и полажу:

  • тест из српског језика и књижевности
  • тест опште културе и информисаности.

Пријемни испит се полаже на српском језику.

МЕРИЛА ЗА УТВРЂИВАЊЕ РЕДОСЛЕДА КАНДИДАТА

Утврђивање редоследа кандидата за упис на студијске програме врши се на основу следећих мерила:

  • општег успеха постигнутог у средњој школи
  • резултата постигнутог на пријемном испиту.

Избор кандидата врши се према збиру бодова који се остваре на основу успеха у средњем образовању и успеха на пријемном испиту.

Општи успех у средњем образовању вреднује се тако што се збир просечних оцена из свих предмета у свим разредима множи са два. По том основу кандидат може стећи најмање 16 бодова, а највише 40 бодова. Општи успех у средњој школи рачуна се заокруживањем на две децимале.

Резултат који кандидат оствари на пријемном испиту оцењује се од 0 до 60 бодова (30 бодова из српског језика и 30 бодова из теста опште културе и информисаности).

Кандидатима који су као ученици трећег и четвртог разреда средње школе освојили једно од прва три појединачна места на републичком такмичењу које организује Министарство просвете или на међународном такмичењу из предмета који се полаже на пријемном испиту, признаје се да су постигли максималан број бодова из тог предмета.

Максималан број бодова који се може освојити по оба основа је 100.

НАЧИН ИЗБОРА КАНДИДАТА

Избор кандидата обавља се на основу: резултата постигнутог на пријемном испиту и општег успеха из средњег образовања, а на основу ЈЕДИНСТВЕНЕ РАНГ ЛИСТЕ за сваки студијски програм, која се сачињава према укупном броју бодова сваког кандидата, по утврђеним мерилима.

За упис на студије утврђује се прелиминарна РАНГ ЛИСТА за студенте који се финансирају из буџета и оне који плаћају школарину. Место на ЈЕДИНСТВЕНОЈ РАНГ ЛИСТИ и број укупно постигнутих бодова одређују да ли кандидат може бити уписан у прву годину студија, као и да ли ће бити финансиран из буџета или ће плаћати школарину.

Кандидат може бити уписан на терет буџета ако се налази на јединственој ранг листи до броја одобреног за упис кандидата на терет буџета, који је одређен конкурсом и има најмање 51 бод.

Кандидат који плаћа школарину може бити уписан уколико се на јединственој ранг листи налази до броја одобреног за упис кандидата који плаћају трошкове студирања, који је одобрен Конкурсом, и има најмање 30 бодова.

При избору кандидата узимају се у обзир само докази који су поднети у року предвиђеном за пријављивање на Конкурс.

Уколико два или више кандидата на привременој ранг листи имају исти укупан број бодова, приоритет има кандидат који је на пријемном испиту остварио већи број бодова.

На утврђени редослед из Привремене ранг листе кандидат може поднети приговор председнику Академије у року од 24 часа од дана објављивања Привремене ранг листе.

ОСТАЛЕ ОДРЕДБЕ – ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТА

Кандидати приликом пријаве подносе на увид ОРИГИНАЛНА ДОКУМЕНТА, а уз пријавни лист подносе следећа докумената:

  • извод из књиге рођених (оригинал),
  • сведочанства свих разреда завршене средње школе (фотокопије, оригинал на увид),
  • диплома о положеном завршном, односно матурском испиту(фотокопија, оригинал на увид),
  • лекарско уверење,
  • доказ о уплати накнаде за проверу склоности и способности, односно пријемног испита у износу од 6000 динара (на жиро рачун Академије 8400000002106666-68, Позив на број: 04-742121.)

 

ОДСЕК ВАСПИТАЧКИХ СТУДИЈА АЛЕКСИНАЦ

  • Образовање струковних васпитача за рад у предшколским установама -21 студент који се финансира из буџета и 85 самофинансирајућих студената.

 ПРИЈАВЉИВАЊЕ КАНДИДАТА : од 26. 08. до 05. 09. 2024. године од 09.00 – 13.00 сати

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ: 07. 09. 2024. године од 10.00 сати

ПРИВРЕМЕНА РАНГ ЛИСТА КАНДИДАТА: 07. 09. 2024. године

КОНАЧНА РАНГ ЛИСТА са редоследом кандидата за упис у прву годину основних студија: 09. 09. 2024. године до 10.00 сати.

УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА: 09. и 10. 09. 2024. године.

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 54.000,00 динара, а за стране држављане 750 €.

 

ОПШТИ УСЛОВИ

За упис у прву годину основних струковних студија могу да конкуришу кандидати који имају средње образовање у четворогодишњем трајању.

ПРOВЕРА ЗНАЊА (ПРИЈЕМНИ ИСПИТ)

Сви кандидати који конкуришу за упис на прву годину основних струковних студија подлежу провери склоности и способности (говорних, музичких и физичких) и полажу пријемни испит. Резултати постигнути на овој провери имају елиминаторни карактер.

Кандидати који конкуришу подлежу провери знања (пријемни испит) и полажу:

  • тест из српског језика и књижевности
  • тест опште културе и информисаности.

Пријемни испит се полаже на српском језику.

ПРЕУЗМИТЕ СКРИПТУ ЗА ПРИПРЕМУ ПРИЈЕМНОГ ИСПИТА ОВДЕ

 

Кандидати који су полагали пријемни испит на неком од сродних студијских програма других високошколских установа могу да предају захтев за упис на студијски програм у оквиру овог уписног рока, уз додатну процену говорних, музичких и физичких способности. Уз захтев се предаје потврда о положеном пријемном испиту са оствареним бројем бодова.

 

МЕРИЛА ЗА УТВРЂИВАЊЕ РЕДОСЛЕДА КАНДИДАТА

Утврђивање редоследа кандидата за упис на студијске програме врши се на основу следећих мерила:

  • општег успеха постигнутог у средњој школи
  • резултата постигнутог на пријемном испиту.

Избор кандидата врши се према збиру бодова који се остваре на основу успеха у средњем образовању и успеха на пријемном испиту.

 

Општи успех у средњем образовању вреднује се тако што се збир просечних оцена из свих предмета у свим разредима множи са два. По том основу кандидат може стећи најмање 16 бодова, а највише 40 бодова. Општи успех у средњој школи рачуна се заокруживањем на две децимале.

Резултат који кандидат оствари на пријемном испиту оцењује се од 0 до 60 бодова (30 бодова из српског језика и 30 бодова из теста опште културе и информисаности).

Максималан број бодова који се може освојити по оба основа је 100.

 

НАЧИН ИЗБОРА КАНДИДАТА

Избор кандидата обавља се на основу: резултата постигнутог на пријемном испиту и општег успеха из средњег образовања, а на основу ЈЕДИНСТВЕНЕ РАНГ ЛИСТЕ за сваки студијски програм, која се сачињава према укупном броју бодова сваког кандидата, по утврђеним мерилима.

За упис на студије утврђује се прелиминарна РАНГ ЛИСТА за студенте који се финансирају из буџета и оне који плаћају школарину. Место на ЈЕДИНСТВЕНОЈ РАНГ ЛИСТИ и број укупно постигнутих бодова одређују да ли кандидат може бити уписан у прву годину студија, као и да ли ће бити финансиран из буџета или ће плаћати школарину.

Кандидат може бити уписан на терет буџета ако се налази на јединственој ранг листи до броја одобреног за упис кандидата на терет буџета, који је одређен конкурсом и има најмање 51 бод.

Кандидат који плаћа школарину може бити уписан уколико се на јединственој ранг листи налази до броја одобреног за упис кандидата који плаћају трошкове студирања, који је одобрен Конкурсом, и има најмање 30 бодова.

При избору кандидата узимају се у обзир само докази који су поднети у року предвиђеном за пријављивање на Конкурс.

Уколико два или више кандидата на привременој ранг листи имају исти укупан број бодова, приоритет има кандидат који је на пријемном испиту остварио већи број бодова.

На утврђени редослед из Привремене ранг листе кандидат може поднети приговор председнику Академије у року од 24 часа од дана објављивања Привремене ранг листе.

 

ОСТАЛЕ ОДРЕДБЕ – ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТА

Кандидати приликом пријаве подносе на увид ОРИГИНАЛНА ДОКУМЕНТА, а уз пријавни лист подносе следећа докумената:

  • извод из књиге рођених (оригинал),
  • сведочанства свих разреда завршене средње школе (фотокопије-оригинал на увид),
  • диплома о положеном завршном, односно матурском испиту(фотокопија-оригинал на увид),
  • лекарско уверење,
  • доказ о уплати накнаде за проверу склоности и способности и полагање пријемног испита у износу од 6.000 динара на жиро рачун Академије 8400000002106666-68, Позив на број: 742321-А.

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 54.000,00 динара,  а за стране држављане 750 €.

 

ОДСЕК ТЕХНИЧКО-ТЕХНОЛОШКИХ СТУДИЈА КРУШЕВАЦ

  • Информатика и рачунарство 2 студента на буџету и 14 самофинансирајућих студената
  • Инжењерство заштита животне средине и заштита на раду 19 студената на буџету и 5 самофинансирајућих студената
  • Технологије у прехрамбеној и фармацеутској индустрији 13 студената на буџету

У прву годину основних студија могу се уписати кандидати који имају средње образовање(четврти степен), уз полагање пријемног испита из једног од следећих предмета:

  • информатика
  • хемија
  • математика

Пријављивање кандидата од 26.08. до 30.08.2024. године  од 09 – 12 часова.

Кандидат приликом пријављивања подноси на увид оригинална документа, а оставља

фотокопије (које не морају бити оверене) следећих докумената:

  1. Извод из матичне књиге рођених;
  2. Сведочанства свих разреда завршене средње школе;
  3. Диплома о положеном матурском испиту;
  4. Пријаву на конкурс ( добија се у школи);
  5. Доказ о уплати накнаде за пријаву на конкурс и спровођење пријемног испита у износу од 6.000,00 динара (уплату извршити на рачун: 840-2106666-68, са позивом на број 06-742121-Т)

 

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ: 02.09.2024.године у 10 часова.

ОБЈАВЉИВАЊЕ ПРИВРЕМЕНИХ РАНГ ЛИСТИ: 03.09.2024. године до 10 часова

ОБЈАВЉИВАЊЕ КОНАЧНЕ РАНГ ЛИСТЕ : 06.09.2024. годинедо 15 часова

УПИС ПРИМЉЕНИХ КАНДИДАТА: .  09. и 10.09.2024. године.

Школарина за самофинансирајуће студенте износи 70.000,00 динара, а за стране држављане 1.000 €.


19.МВ2110 / 19.MV2110

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Телесне и перцептивно-моторичке активности
Наставник (за предавања) Станишић Р. Ирена
Наставник/сарадник (за вежбе) Чеврљаковић М. Ива
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Да студенти развију знања у области физичког васпитања која ће стваралачки примењивати у раду са децом у припремном предшколском програму; Да студенте упозна са развојем латерализације, односно доминације оне половине мождане хемисфере која управља највишим функцијама код деце; Да студенти развију знања о основним локомоторним и манипулативним покретима и усавршавању фине моторике; Да студенти схвате значај апарата за кретање, функционалних карактеристика и моторичких способноси; Да студенти овладају знањима о развоју крупних и ситних мишића који су потребни за стицање графичких и техничких вештина; Да студенти продубе знања о нормалном расту и развоју дечијег организма од којих зависи достизање задовољавајућег нивоа зрелости који је потребан за полазак у школу.
Исход
предмета
По завршетку курса студент би требало да буде оспособљен да: Објасни утицај и значај физичких активности на раст и развој деце припремног предшколског узраста; Процени латерализацију руку и ногу деце предшколског узраста; Анализира активности које усавршавају манипулативне покрете руку и фину моторику; Обезбеди реализацију програмских садржаја перцептивно-моторног развоја кроз одговарајуће облике активности деце током припремног предшколског програма; Разуме и објасни значај примене вежби и неге перцептивно-моторне координације мишићних група деце припремног предшколског узраста; Изложи основне елементе праћења и познаје технике процене телесног раста, развоја, функционалних и моторичких способности деце предшколског узраста.
Садржај предмета
Теоријска
настава
"Физички и моторни развој детета у функцији припреме детета за школу; Развијање свих мишићних група (ногу, руку, раменог појаса, леђа и трбушних мишића) посебно мишића опружача. Развијање потребних физичких способности, покрета и кретњи потребних за полазак у школу; Систем праћења постуралног статуса деце. Превентивне активности и игре уз примену реквизизита. Средства за побољшање функционалних способности. Овладавање основним локомоторним манипулативним покретима и усвајању фине моторике – вољног усмеравања покрета, њихове координације, ритма, снаге и размака покрета руку, шаке и прстију, повезано са развојем мишљења и опажања, орјентације у простору, концентрације.. Усавршавање функција чулних органа: вида, слуха, додира, мириса и укуса. Развијање координације између појединих чула, као и перцепције и моторике кроз које дете постаје свесно сопственог тела. Развој латерализације оне половине мождане хемисфере која управља највишим функцијама.Овладавање основним локомоторним и манипулативним покретима и усавршавању фине моторике-вољног усмеравања покрета. Здравствено-хигијенске активности. "
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Стављање у однос појединих делова сопственог тела. Разноврсни облици кретања-ходање, трчање, скакање, пењање, провлачење...Вежбе за развој појединих мишићних група. Активности промене поретка. Активности у којима се обраћа пажња на боју, облик, просторне димензије предмета. Активности у којима се деца усмеравају да обрате пажњу на једну и другу страну свога тела. Активности у којима се врши утицај на развој ситне моторике. Вежбе и кретања за развој фине моторике и прецизности.
Литература
1 Џиновић-Којић, Д. (2000): Физичка зрелост деце за полазак у школу. Београд:Заједница виших школа за образовање васпитача републике Србије.
2 Станишић, И. (2013). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Деспот боок: сопствено издање аутора.
3 Јовановић, А. (2002). Интегралност дечјег развоја кроз игру (скрипта за предмет елементарне игре). Београд: Факултет спорта и физичког васпитања.
4 Станишић, И. (2006). Differences the frequency of jumping speed girls and boys in the pre-school (Разлике у брзини скакања код девојчица и дечака предшколског узраста). 10-ти Симпозијум спорта и физичког образовање младих. Охрид: Федерација спортских педагога републике Македоније.
5 Станишић, И. (2006). The speed of jumping as a predictor of the explosive power of legs and balance present in the pre-school children (Брзина скакања као предиктор експлозивне снаге ногу и равнотеже код деце предшколског узраста). Научно-стручна конференција: Физичка култура, 1, 80-84. Винице: Федерација спортских педагога републике Македоније
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Предавања уз коришћење савремених средстава видео презентација, Практичне вежбе, Менторски систем рада, Коришћење мултимедија и интернета; ДОН – други облици наставе (активности у припремној предшколској групи, семинари, пројекти, радионице, моторичке играонице и сл.);
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
5 писмени испит  
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 25+25    
семинари 5    
 

19.МВ2109 / 19.MV2109

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Дечје драмско стваралаштво
Наставник (за предавања) Дуковић П. Зорица
Наставник/сарадник (за вежбе) Дуковић П. Зорица
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Оспособити студента да као будући васпитач свестрано примењује драмску уметност и њене технике у свим васпитно-образовним сегментима рада с децом предшколског узраста, савладавање основних вештина драмског и позоришног изражавања које омогућују практичан рад на дечјим драмским пројектима; развијање способности самосталног критичког просуђивања драмских остварења за децу; развијање способности анализе и синтезе при интерпретацији драмских остварења за децу; Оспособити студенте да воде драмске активности у вртићу и креирају квалитетне дечије представе.Упознавање са потенцијалима драме у образовању и васпитању.Усвајањее знања о техникама и садржајима рада у драмској уметности.
Исход
предмета
По успешном завршетку овог курса студент је оспособљен да: припрема и режира драмске комаде,игре улога и говорне игре; припрема прославе и празнике у вртићу; користи многобројне драмске технике у процесу васпитно-образовног рада ; миметички прикаже и сугестивно интерпретира или импровизује сврсисходан вербалан (едукативно-забавни) садржај намењен дечјем узрасту;успешно користи сценске приказе у педагошком раду с децом (сценске радионице, сценске игре и друге интерактивне сценске технике);
Садржај предмета
Теоријска
настава
Улога драме у васпитању и образовању. Драма-иклузивна алатка. Улога васпитача у драмског раду са децом. Улога драме у васпитној и културној функцији вртића. Како настаје позоришна представа: од идеје до сценског извођења. Основни елементи драмског текста и процес његовог настанка (одабир поетскогили прозног дела, његова драматизација,развијање радње,карактера,дијалоа). Дете као драмски извођач. Сценграфија, костимографија,музика. Прославе и празници у вртићу.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) У оквиру часова вежби студенти употпуњавају и разрађују садржаје обрађене на предавањима. На вежбама се упознају са различитим облицима драмског рада и активно се припремају за извођење таквих активности у дечјем вртићу.
Литература
1 Kаменов, Е.Филиповић,С. Мудрост чула 5 део. Драгон: Нови Сад, 2010.
2 Мисаиловић, М. Дете и пожоришна уметност. Завод за уџбенике и наставна средства: Београд,1991.
3 Кунић И. Култура дјечјег говорног и сценског стваралаштв. Школска књига: Загреб,1990.
4 Шарене сцене: Збирка драмских текстова за драмски педагошки рад. Библиотека Драмагогија,књига 5.Београд, 2015.
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Предавања, вежбе, коришћење литературе, примена савремених наставних метода, презентација индивидуалног рада, припрема за тестове и испитне вежбе.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава 35 усмени испит 30
колоквијуми      
семинари 35    
 

19.МВ2108 / 19.MV2108

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Ликовно васпитање деце и нови медији
Наставник (за предавања) Панић С. Немања
Наставник/сарадник (за вежбе) Панић С. Немања
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
-развијање ликовног изражавања студената у новим медијима; -увођење нових медија у ликовно васпитање предшколаца; -естетика новог ликовног израза; -ликовно васпитање и визуелна комуникација у стварном и виртуелном простору
Исход
предмета
-ликовно изражавање у техникама нових медија; -реализација ликовних ррадионица и уметничких пројеката; -коришћење нових медија у вртићу; -нови медији , креативна пракса и деловање на културну и васпитнообразовну заједницу;
Садржај предмета
Теоријска
настава
-увод у нове медије; -стварни и виртуелни простор; - ликовно обликовање у новим медијима; -веб странице, блог, друштвене мреже и визуелна комуникација; - фотографија, стрип, видео, анимација; -дете и нови медији; - дете и естетика виртуелне стварности; - уметничка истраживање и креативне праксе
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) -креирање визуелног идентитета; - визуелни језик и комуникација; -канали визуелне комуникације; - ликовни израз у новим медијима ( фотографија, стрип,анимација, видео); -визуелна препо-знатљивост у виртуелном простору; -нови медији у вртићу; - естетика новог ликовног обликовања
Литература
1 Graj, O. (2008) Virtuelna umetnost, Beograd:Clio
2 Crnobrnja, S.(2014) Novi mediji idrustvene mreze, Beograd:Centar za medije
3 Crnobrnja, S.(2015) Estetika televizije I novih medija, Beograd:Clio
4 Stojnic, A. (2015) Teorija izvodjenja u digitalnoj umetnosti, Beograd: Fakultet za medije I komunikaciju
5 Filipovic, S.(2011) Metodika likovnog vaspitanja I obrazovanja, Beograd:Klett
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Предавања, вежбе, коришћење литературе, примена савремених наставних метода, презентација индивидуалног рада, припрема за тестове и испитне вежбе.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 50 Завршни испит 50
активност у току
предавања
20 писмени испит  
практична настава   усмени испит 50
колоквијуми 30    
семинари      
 

19.МВ2107 / 19.MV2107

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Музичка уметност и предшколско дете
Наставник (за предавања) Васић Д. Александар
Наставник/сарадник (за вежбе) Митић Д. Марјан
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
"Циљ овог студијског премета је да - студенти развију вештину за дириговање дечјих песама - студенти науче да аранжирају дечје песме за Орфов инструментариј - студенти науче да препознају музичке облике у слушаним композицијама - студенти науче да анализирају одабране музичке композиције - студенти науче да разликују музичке инструменте на којима се изводе одређене композиције"
Исход
предмета
"По успешном завршетку курса студенти би требало да буду оспособљени да: - препознају музичке облике у слушаним композицијама - анализирају композиције и праве разлику у зависности од музичких облика у којима су композиције написане - диригују дечјим хором у предшколској установи - свирају и аранжирају дечје песме прилагођене за разне манифестације - примењују стечена знања у пракси - разликују музичке инструменте у слушаним композицијама - објасне поделу музичких инструмената - опишу историјат најважнијих представника сваке групе инструмената "
Садржај предмета
Теоријска
настава
"Подела музичких инструманата – жичани, дувачки и удараљке. Историјат најважнијих представника сваке групе инструмената, изглед инструмената, техника свирања и тон, литература. Препознавање музичких инструмената у слушаним композицијама. Основни елементи музичких облика – мотив, реченица, период, дводелна песма, троделна песма, сложена троделна песма.Анализа песама и композиција из нотног текста. Анализа слушаних песама и композиција"
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Вежбе, Други облици наставе
Литература
1 Вукомановић, Н. (1984). Растимо с песмом, 2. проширено издање, Горњи Милановац: Дечије Новине.
2 Јабланов, Н. (2005). Народне песме и игре (за децу, родитеље, васпитаче и учитеље). Београд: Креативни центар.
3 "Властимир Перичић, Душан Сковран, Музички облици, Универзитет уметности у Београду, 1986. "
4 Дејан Деспић, Музички инструменти, Универзитет уметности у Београду, 2002
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Предавања, вежбе, коришћење литературе, примена савремених наставних метода, презентација индивидуалног рада, припрема за тестове и испитне вежбе.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
15 писмени испит  
практична настава 15 усмени испит 30
колоквијуми 40    
семинари      
 

19.МВ1106 / 19.MV1106

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Инклузивни програми
Наставник (за предавања) Томић Н. Катарина
Наставник/сарадник (за вежбе) Рилак Д. Лидија
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Стицање примењивих знања о могућностима и методама имплементације инклузивног модела у предшколске програме. Усвајање основних знања о различитим врстама ометености и импликацијама за инклузивно васпитање и образовање на предшколском узрасту. Развијање позитивних ставова према инклузији, увиђање улоге васпитача у инклузивном вртићу као једног од кључних носилаца социјализације и едукације предшколског детета са сметњама у развоју (детета које има потребу за посебном подршком у процесу васпитања и образовања)
Исход
предмета
Мотивисаност и оспособљеност за прихватање инклузивне филозофије као смернице за побољшање услова васпитања и образовања и повећање социјалних компетенција деце са сметњама у развоју. Оспособљеност за уочавање потенцијалних препрека инклузивном процесу и активан рад на проналажењу начина њиховог превазилажења. Овладаност вештинама сагледавања индивидуалних потреба и могућности деце, као и вештинама креирања и коришћења стимулативних програма за подстицање психомоторног, когнитивног, социјалног и емоционалног развоја деце. Оспособљеност за креирање Индивидуалног образовног плана и овладаност процесом и техникама његове евалуације и модификације.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Медицински и едукативни приступ у одређивању појма развојних сметњи. Теоријске и методолошке основе концепта инклузије. Историјски преглед, политика и пракса инклузије и примена инклузивних програма у земљама Европске уније. Домаћа законска регулатива и међународни правни акти који промовишу инклузију. Карактеристике појединих развојних сметњи и импликације за инклузивни васпитно-образовни рад у предшколским установама. Кадровски, организациони и материјални ресурси неопходни за имплементацију инклузивних програма предшколског васпитања и образовања. Процена ометеног детета и принципи педагошке опсервације. Тимски рад у инклузивом вртићу, састав и улоге појединих чланова стручног тима. Подршка родитељима деце са сметњама и активно укључивање родитеља у васпитно-образовни и рехабилитациони процес. Појам Индивидуалног образовног плана и основни принципи његове израде и евалуације. Израда и адаптација функционалног дидактичког материјала и коришћење посебних средстава и помагала у инклузивном васпитно-образовном процесу. Програмирање активности у инклузивном вртићу (индивидуални и групни рад, поштовање индивидуализованог приступа, али и инсистирање на социјалној партиципацији и интеграцији деце у групу вршњака). Поступци посматрања и праћења напредовања деце у инклузивној средини (скале евалуације) и коришћење резултата евалуације за ревидирање Индивидуалних образовних планова. Социо-емоционални и когнитивни аспекти инклузивног васпитања и образовања. Укључивање деце са сметњама у развоју у корективни рад и имплементација посебних стимулативних (раних рехабилитационих) програма у сарадњи са стручним тимом. Реедукативни третман - принципи и индикације за примену у инклузивној васпитној средини. Комуникација родитељ-дете-васпитач. Развијање позитивних ставова и емпатије унутар васпитне групе и подстицање међусобне интеракције и групних активности у инклузивној васпитно-образовној средини.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) "Реализација заједничких активности са различитим институцијама и актерима из области здравствене и социјалне заштите, васпитања и образовања деце са сметњама у развоју (медицинске установе, центри за рехабилитацију, специјалне школе и специјалне развојне групе у вртићима...). Препознавање врсте и степена ометености детета. Модификација и израда дидактичког материјала, прилагођених средстава и помагала за индивидуализован рад у инклузивној васпитној групи. Израда Индивидуалног образовног плана и програмирање процеса евалуације (критичне тачке евалуативног процеса). Радионичарски приступ у раду са инклузивном предшколском групом. Радионичарски рад са родитељима деце из инклузивне групе (укључујући и родитеље деце типичног развоја). Самостално формулисање кључних тема и питања за обраду. Развијање техника сензибилисања шире јавности за проблеме деце са сметњама у развоју и развијања свести о основним дечјим правима и неопходности инклузивног приступа у раду (организовање трибина, дискусија и сл.). Извођење вежби реедукације психомоторике, у зависности од индикација. "
Литература
1 Бројчин, Б. (2013). Инклузивна едукација. Београд: ФАСПЕР.
2 Сретенов, Д. (2008). Креирање инклузивног вртића. Београд: Друштво психолога Србије.
3 Даниелс, Е. Р. и Стафорд, К. (2001). Интеграција деце са посебним потребама. Београд: Центар за интерактивну педагогију.
4 Стојић, Т., Радивојевић, Д., Јеротијевић, М. и сар. (2007). Водич за унапређивање инклузивне образовне праксе. Београд: Фонд за отворено друштво.
5 Сузић, Н. (2008). Увод у инклузију. Бања Лука: ХБС.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Екс катедра. Рад у малим групама. Индивидуалан рад. Интерактивне методе. Дијалог. Самосталан истраживачки рад. Акционо (есеји, тема)
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 15 усмени испит 30
колоквијуми 30    
семинари 15