Циљеви
Шири циљ пројекта КЕY је да оснажи улогу високошколских институција за образовање васпитача у у систему стручног усавршаваја васпитача у Србији и Црној Гори. Овај шири циљ истовремено креира основу да високошколске институције остваре утицај на креирање и промоцију различитих облика стручног усавршавања васпитача унутар локалних заједница. С тим у вези, пројекат се бави постојећим недостацима система стручног усавршавања утврђеним између образовних ишода и потреба које се јављају у пракси у предшколским установама, док иствремено даје на значају и локалним самоуправама у погледу планирања, и подршке различитим облицима стручног усавршавања, користећи постојеће ЕУ фондове.
Да би постигли шири циљ и променили тренутну ситуацију, различити пројектни тимови ће бити ангажовани на реаизацији следећих специфичних циљева пројекта КЕY:
- Установити центре за стручно усавршавање васпитача у оквиру високошколских институција за образовање васпитача у Србији и Црној Гори Овај специфичан циљ проширује и модренизује постојећу понуду облика стручног усавршавања вцаспитача, фокусира је и боље повезује са оквиром очекиваних компетенција и захтевима струке.
- Изградити капацитете за праћење, евалуацију и осигурање квалитета, широм сектора стручног усавршавања Овај специфичан циљ доприноси практичној примени знања и вештина стечених током програма стручног усавршавања. Циљ доприноси и изградњи система осигурања квалитета заснованог на заједничким индиаторима и механизмима, као и механизму међусобног праћења квалитета оствареног између институција. Постизањем овог циља, уводи се системски приступ у утврђивању потреба и понуде за стручно усвршавање васпитача.
Радни пакети
Ова страница није доступна на српском језику.
Образложење пројекта
Образовање је професија која носи висок степен одговорности, а квалификације и вештине оних који га реализују представљају главни фактор који утиче на било какав развој једног друштва. Све почиње квалитетним предшколским образовањем и васпитањем. Претпоставља се да и предшколски и високошколски стручњаци испробавају различите приступе учењу и развоју, повезују се са другим институцијама, и да су склони да се стално усавршавају. То је могуће када заједница улаже у квалитетно образовање предшколских васпитача, пружа различите могућности стручног усавршавања у техничким, педагошким и преносивим компетенцијама, доприноси јачању односа између високошколских установа и других институција. Стога је мотивација за КЕY пројекат заснована на:
- унапређењу компетенција предшколских васпитача и практичара
- проширивању компетенција високошколских институција за образовање васпитача промовирањем системског приступа стручном усавршавању свих запослених у предшколском образовању, пребацујући се са индивидуалне одговорности на визију предшколског образовања и васпитања која подржава циљеве договорене на нивоу заједнице
На националном нивоу, пројекат се бави међусобно повезаним проблемима препознатим у Стратегији развоја образовања у Србији до 2020. године и Стратегији за развој струковног образовања у Србији (2006) и Стратегији развоја високог образовања 2016-2020. Стратегија инклузивног образовања Црне Горе 2014-2018 са Акционим планом, и то:
- Постојећи програми обуке нису довољно селективни и слабо доприносе квалитету наставе
- Постојећи прописи не дефинишу параметре за практичну употребу знања стечених кроз програме обуке наставника
- Нема стандарда компетенција предшколских васпитача, нити стандарда о њиховом стручном усавршавању, који им омогућавају планирање властитог професионалног развоја, као и њихово место у образовном систему у том погледу.
- Ограничен системски приступ у супротстављању потребама и понуди за наставнике ЦПЂа са проактивним ангажовањем свих релевантних актера
- Ограничени капацитети локалних самоуправа да врше мандатне улоге у образовању и приступају могућностима финансирања ЕУ
На регионалном нивоу, пројекат је у усклађен са Стратегијом ЕУ за образовање и обуку 2020 (ЕТ 2020). Други главни циљ је побољшање квалитета и ефикасности образовања и обуке кроз учинковитије инвестирање у предшколско образовање и праксу. Она доприноси специфичном циљу стварања националног система за професионални развој наставника на свим нивоима образовања, заједно са развојем система за евалуацију. Он је даље усклађен са Правилником о континуираном стручном усавршавању и стицању стручних звања наставника, васпитача и сарадника и препорукама политике СУВС конгреса 2016 о системском приступу развоју професионалних компетенција у предшколском образовању и васпитању.
На институционалном / локалном нивоу, пројекат се бави стратегијама за (континуирани) професионални развој особља из институција које учествују на високошколским институцијама (развијене у оквиру претходног ТЕМPUS ТЕАCH пројекта) потреба и институционалних надлежности на основу којих је креиран оквир за центре за стручно усавршавање васпитача.
Стварање центара за стручно усавршавање васпитача је омогућено националним оквирима у Србији (Закон о високом образовању, Службени гласник РС, 88/2017) и Црној Гори (Закон о високом образовању бр. 01-1026/2) који предвиђају могућност за отварање ценатар за стручно усавршавање при високошколским институцијама.
Горе наведеним питањима пројектни конзорцијум се бави путем:
- отварања структуриране сарадње између васпитача и практичара, као и њихова интеракција са локалним заједницама у циљу задовољавања потреба тржишта рада у оквиру локалних / регионалних развојних политика
- повећања квалитета предшколског образовања и релевантности за васпитаче и практичаре, путем мреже центара за стручно усавршавање
- укључивања и јачања капацитета свих релевантних локалних самоуправа у имплементацији пројекта како би се рационализовала њихова стратешка оријентација према квалитету ЕЦЕЦ-а (eng. Early childhood education and care)
- увођења стандарда квалитета стручног усавршавања васпитача и механизама мониторинга и евалуације
- снажног укључивања јавности и медија како би се повећало разумевање свих актер о важности раног образовања и васпитања и њиховом месту у дугорочној стратегији развоја;
Логика пројектне интервенције бави се питањима која су, иако призната, нису систематски адресирана. Синергије пројекта би се могле остварити са ЕУ пројектом Подршка реформи система предшколског образовања и васпитања (EuropeAid/138045/IH/SER/RS).
Акредитовани курсеви стручног усавршавања у оквиру ERASMUS plus пројекта КЕY
АКАДЕМИЈА ВАСПИТАЧКО МЕДИЦИНСКИХ СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Организатор програма:
Академија васпитачко медицинских струковних студија, Балканска 18, 3700 Крушевац, info@vaspks.edu.rs, 037447007, 037420761
Особа за контакт:
Катарина Томић, katarinat@vaspks.edu.rs, 037420760, 062794234
Реализоване обуке
ВИСОКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА ЗА ОБРАЗОВАЊЕ ВАСПИТАЧА У НОВОМ САДУ
Организатор програма: Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Новом Саду, Петра Драпшина 8, Нови Сад, vsovinfo@gmail.com, 021451683
Особа за контакт:
Сандра Поповић, vsovinfo@gmail.com, 021451683, 0649006099
Каталошки број | К | П | Програм | Трајање |
262 | К5, К8, К19, К23 | П1 | Подршка добробити „другачијој“ деци | дана: 1,бодова: 8 |
797 | К6 | П9 | Јачање професионалних капацитета васпитача у раду са родитељима деце са дијабетесом | дана: 1, бодова: 8 |
798 | К5 | П4 | Језичке игре као подстицање развоја говора код деце | дана: 1, бодова: 8 |
810 | К3, К5, К7, К9, К10, К11 | П1 | Даровито дете од вртића до школе (образовна и социоемоционална подршка) | дана: 1, бодова: 8 |
830 | К5, К6, К7, К8 | П8 | Модели креативне приче за децу предшколског узраста | дана: 1, бодова: 8 |
874 | К5, К11 | П8 | Свака боја сваком лепо стоји: од родних стереотипа до родне једнакости у вртићу | дана: 1, бодова: 8 |
1037 | К7 | П8 | Музичка и ликовна уметност у контексту одрживог развоја | дана: 1, бодова: 8 |
ВИСОКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА ЗА ВАСПИТАЧЕ „МИХАИЛО ПАЛОВ“ – ВРШАЦ
Организатор програма: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ – Вршац, Омладински трг 1; 26300 Вршац, vsvassekretar@hemo.net, 013832517, 013833420
Особа за контакт:
Љиљана Келемен Милојевић, ljiljakelemen@gmail.com, 0692441985, 0692441985
ВИСОКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА ЗА ВАСПИТАЧЕ И ПОСЛОВНЕ ИНФОРМАТИЧАРЕ – СИРМИЈУМ
Организатор програма: Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум
Змај Јовина 29, 22 000 Сремска Митровица, sekretarijat@sm-vaspitac.edu.rs, 022621864, 022622231 , 022621864
Каталошки број | К | П | Програм | Трајање |
812 | К5, К11, К16 | П8 | Деца уче свим чулима и целим телом | дана: 1, бодова: 8 |
840 | К5, К6, К9, К11, К16 | П8 | Партиципација у вртићу – од учествовања до (су)деловања | дана: 1, бодова: 8 |
869 | К5, К10, К19, К23 | П4 | Развијање предвештина читања и писања у предшколској установи | дана: 2, бодова: 17 |
АКАДЕМИЈА ТЕХНИЧКО ВАСПИТАЧКИХ СТРУКОВНИХ СТУДИЈА НИШ, ОДСЕК ПИРОТ
Организатор програма:
Академија техничко васпитачких струковних студија Ниш, Одсек Пирот
Ћирила и Методија 29, 18300 Пирот
odsekpirot@akademijanis.edu.rs
010345237, 0638473601
Особа за контакт:
Бојана Николић, bojanusk@gmail.com, 010340172, 0658357214
Каталошки број | К | П | Програм | Трајање |
1028 | К1, К2, К3, К5, К7, К10, К11, К14 | П5 | Ликовна лабораторија | дана: 1, бодова: 8 |
1020 | К1, К3, К5, К10, К14, К23 | П5 | Драмске игре у васпитању и образовању деце | дана: 1, бодова: 8 |
1063 | К1, К3, К5, К10, К23 | П5 | Холистички приступ музиком у васпитању и образовању | дана: 1, бодова: 8 |
1105 | К3, К4, К5, К6, К7, К9, К14, К20 | П5 | „Слушај/кажи да се разумемо“ – вештине ненасилне комуникације | дана: 1, бодова: 8 |
867 | К6, К9 | П9 | Развијање васпитно-образовне праксе усмерене на односе | дана: 2, бодова: 16 |
Партнери
Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Новом Саду (ВСВНС) Контакт особа за КЕY пројекат је координатор пројекта Јованка Улић коју можете контактирати на: stabloliki@gmail.com, Web site: www.vaspitacns.edu.rs
Универзитет Црне Горе (УоМ) Контакт особа за КЕY пројекат је др Веселин Мићановић кога можете контактирати на: veselinm@ucg.ac.me, Web site: www.ucg.ac.me
Завод за унапређивање образовања и васпитања Републике Србије (ЗУОВ) Контакт особа за КЕY пројекат је Оливера Тодоровић коју можете контактирати на: olivera.todorovic@zuov.gov.rs, Web site: https://zuov.gov.rs/
Завод за школство Црне Горе Контакт особа за КЕY пројекат је Наташа Перић коју можете контактирати на: natasa.peric@zzs.gov.me, Web site: www.zzs.gov.me
Висока школа за образовање васпитача ”Михаило Палов” Вршац (ВСВС) Контакт особа за пројекат је директорка школе проф. Јелена Пртљага коју можете контактирати на: vsvasdirektor@hemo.net, Web site: www.uskolavrsac.edu.rs
Висока школа струковних студија за васпитаче у Крушевцу (ВСВКС) Контакт особа за КЕY пројекат је директорка школе др Зорица Дуковић коју можете контактирати на: dukovic@vaspks.edu.rs, Web site: www.vaspks.edu.rs
Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре - Сирмијум, Сремска Митровица (ВССМ) Контакт особа за КЕY пројекат је директорка школе др Гордана Мијаиловић, проф. коју можете контактирати на: vs.gordana.mijailovic@gmail.com, Web site: www.sm-vaspitac.edu.rs
Висока школа струковних студија за образовање васпитача Пирот (ВСПИ) Контакт особа за КЕY пројекат је Сања Ковачевић коју можете контактирати на: melpomena27@hotmail.com, Web site: https://pakadem.edu.rs
Градски Универзитет Бирмингхам Контакт особа за КЕY пројекат је Гералдине Лее-Треwеек коју можете контактирати на: Geraldine.lee-treweek@bcu.ac.uk, Web site: www.bcu.ac.uk
Универзитет у Марибору (УМ), Словенија Контакт особа за КЕY пројекат је Маја Хмелак коју можете контактирати на: maja.hmelak@um.si Web site: www.um.si
Универзитет у Баји (ЕЈФ), Мађарска Контакт особа за КЕY пројекат је проф. Аделхеид Манз коју можете контактирати на: manzadelheid@gmail.com, Web site: www.ejf.hu
Западни Универзитет у Темишвару Контакт особа за КЕY пројекат је Отилиа Хедеșан коју можете контактирати на: otilia.hedesan@e-uvt.ro, Web site: www.uvt.ro
Западнобалкански институт (WЕБИН) (раније: Западнобалкански социо-економски центар, WБ-СЕЦ) Контакт особа за КЕY пројекат је Јелена Настић-Стојановић коју можете контактирати на: jelena.nastic@wb-institute.org, Web site: www.wb-institute.org
Удружење васпитача Војводине (АТВ) Контакт особа за КЕY пројекат је Радмила Петровић коју можете контактирати на: petrovicradmila57@yahoo.com, Web site: http://uvv.rs/
Савез удружења васпитача Србије Контакт особа за КЕY пројекат је Слађана Драшковић коју можете контактирати на: draskovicsladjana@gmail.com, Web site: www.savez-vaspitaca.org.rs
Јавна предшколска установа "Љубица Поповић" Подгорица Контакт особа за КЕY пројекат је Славица Лубурић коју можете контактирати на: slavica@ljubicapopovic.com, Web site: http://ljubicapopovic.me
Истраживачко-образовни центар Дворец Ракичан, Мурска Собота Контакт особа за КЕY пројекат је Роберт Целец кога можете контактирати на: robert.celec@ris-dr.si, Web site: www.ris-dr.si