Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Медијска култура | |||
Наставник (за предавања) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
упознавање студената са основним елементима медијске култуте како би се разумели симасао и значај информација у XXI веку;-развијање способности самосталног критичког просуђивања медијдких остварења за децу и младе; развијање сдпособности анализе и синтезе при интерпретацији медијских остварења за децу; пружање висиковалитетног образовања из области медијске културе; | |||
Исход предмета |
Очекује се да студенти након положеног испита буду способни да:-правилно тумаче и анализирају темељне медијске поруке;-самостално интерпретирају медијска остварења и стручну литературу; примене стечена сазнања из медијске културе у раду са децом; користе медијску терминологију;-дефинишу и опишу функцију и значај појединих медија; изаберу и примене одређене медије у васпитно-образовном раду са децом; Коначан исход-МЕДИЈСКА КОМПЕТЕНТНОСТ |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Медији-подела,улога,значај.Живот с медијима.Медији у вртићу.Темељни филмски појмови:дефиниција филма,филмска изражајна средства,филмски родови и врсте,историја филма ,филм и друге уметности,дечје разумевање филма.Штампа,радио,телевизија и компјутер;Масовни медији у свакодневном животу.Медији и уметности.Улога масовних медија у промовисању уметности.Медији и слободно време.Медији и родитељи. Говор у медијима. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Анализа појединих медија и медијских порука. Анализа штампе за децу.Анализа ТВ емисија за децу | |||
Литература | ||||
1 | Књига за медије-медији за књигу,CLIO,Београд,2008 | |||
2 | Кошир,Манца,Зграбљић,Нада,Ранфи,Рајко:Живот с медијима,Дорон,Загреб,1999 | |||
3 | Миленковић,Слађана:Медији и образовање,Графопромет,Рума,2008 | |||
4 | Каменов,Емил:Методика I део,Драгон,Нови Сад,1997 | |||
5 | Кораћ,Нада:Визуелни медији и сазнајни развој детета,Завод за уџбенике и наставна средства,Београд,1992 | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
демонстративна,интерактивна,радионичарска | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 20 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | практични део испита | ||
семинари | 20 | завршна активност | ||