Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Сарадња породице и дечијег вртића | |||
Наставник (за предавања) | Липовац М. Власта | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Петровић П. Ивана | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Да студенти стекну општа знања о породичним односима; да овладају одговарајућим стручним, практичним и научним сазнањима на пољу сарадње породице, вртића и шире друштвене средине, овладавање разним врстама и начинима сараднје и партнерских односа; схвате односе сарадње у земљама света и околних земаља.. | |||
Исход предмета |
Применити различите стратегије и поступке за оснаживање сарадње и партнерства између породице, вртића; Овладати различитим партнерским односима између вртића и локалне заједнице; Развити способност за препознавање фактора који утичу на ниво и квалитњет сарадње вртића и породице; Препознавати њихове појавне форме и начине на које утичу на сарању вртића и породице; Развити осећај за тимску сарадњу; Повезати различите породично срединске односе и облике у свету са сарадњом вртића и породице у окружењу. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
• Појам партнерства и партнерских односа у сарадњи васпитача и родитеља • Институционални програми за рано образовање као помоћ породици • Основе компензаторских програма • Системски приступ у сагледавању сарадње породице и вртића • Дечји вртић као моларна еколошка средина • Промоција породичног учешћа • Стратегије за комуникацију са породицом • Савремена образовна интервенција усмерена на дете и породицу • Пројекти и радионице као облик сарадње породице и вртића • Традиционални облици сарадње породице и вртића | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | • Развијање партнерских односа у васпитању • Упознавање са теоријама и врстама породица • Принципи у сарадњи предшколске установе и породице • Системски приступ у сагледавању сарадње породице и вртића • Врсте комуникације у сарадњи васпитача и породице • Промоција породичног учешћа • Стратегије за комуникацију са породицом; родитељски састанци • Близанци у породици и вртићу; Усвојено дете и сардња сародитељима • Хиперактивно дете у вртићу и сарадња са породицом • Сарадња породице и вртића у припреми детета за полазак у школу | |||
Литература | ||||
1 | Грандић, Р. (2004). Прилози породичној педагогији. Нови Сад: СПДВ | |||
2 | Каменов, Е. (1982). Експериментални програми за рано образовање. Београд: ЗУИНС | |||
3 | Коруга, Д. (1998): Дечији вртић као отворени систем. Београд : Креативни центар | |||
4 | Хансен, А. (2001). Креирање васпитно-образовног процеса у коме дете има централну улогу. Београд : Центар за интерактивну педагогију. | |||
5 | Гласцое, Ф. П. (2002.). Сурадња са родитељима. Слап : Јастребарско | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
вербалне; партиципативне; кооперативне; интерактивне; методе самосталног рада; методе вежбања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 10 | усмени испит | 40 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 20 | |||