Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Сценска уметност и луткарство | |||
Наставник (за предавања) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
-да студенте упозна са цивилизацијским значајем и основама сценске уметности;-да омогући студентима да схвате значај и смисао дечје сценске игре;-да пружи јаке основне темеље из практичног рада са сценском лутком;-да их оспособи за разумевање сценске уметности,суштине и задатка овог предмета као теоријске и практичне основе за планирање и реализацију активности сценских и луткарских игара са децом. Програм је у корелацији са предметима језичко-уметничке вредности. | |||
Исход предмета |
-очекује се да студенти након положеног испита могу да -правилно тумаче и анализирају појмове сценске уметности и луткарства;-самостално користе стручну литературу и критички просуђују сценске и луткарске представе за децу;-разликују врсте и типове сценских лутака;-израђују и примењују различите врсте сценских лутака у васпитно-образовном раду;-самостално користе стечена сазнања и стваралачке способности на подручју сценског израза у раду са децом;-организују и самостално изводе луткарске игроказе;-примењују метод драматизације |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Сценска уметност-појам,функције,поделе.Особеност жанрова.Порекло и развој сценске уметности.Дете и сценска уметност.Блискост сценске уметности и дечијих игара. Глума као основа сценске уметности.Облици сценске комуникације.Структура драмског текста,драмски ликови,дијалог,сукоб.Бајке и басне као игрокази и тумачи људске судбине.Луткарство-шта је?Историја луткарства.Врсте луткарског позоришта и њихове технике.Лутка у вртићу.Основни типови лутака-гињол.марионета,лутка на штапу,позориште сенки,лутка-чарапа.Од идеје до израде.Анимација и говор. Васпитачева луткарска импровизација,драматизација.Луткарска драматургија и луткарски текст.Методски рад у игри са сценском лутком.. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | израда разних врста и типова лутака ,њихова анимација .Писање луткарских текстова и коришћење методе драматизације.Сценска реализација луткарских етида и игроказа. | |||
Литература | ||||
1 | Покривка,Власта:Дијете и сценска лутка,Школска књига,Загреб,1980 | |||
2 | Миловановић,Ана:Фолклорне лутке на штапу,Виша школа за образовање васпитача,Алексинац,2003 | |||
3 | Чакић-Симић,Наташа:Белешке луткарског помоћника,Креативни центар,Београд,2007 | |||
4 | Грант,Нил:Историја позоришта,Завод за уџбенике и наставна средства,Београд,2006 | |||
5 | Каменов,Емил;Филиповић,Сања:Мудрост чула 5 део,Драгон,Нови Сад,2010 | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
радионичарски интерактивна,демонстративна | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 40 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | ||||