Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Музичко стваралаштво | |||
Наставник (за предавања) | Тасић Д. Наташа | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Митић Д. Марјан | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
"Упознати студенте са основним стилским правцима у музици, проширити основна знања о музичким инструментима; оспособити студенте за препознавање познатих композиција слушањем одабраних примера из музичке литературе. Развијеност естетских критеријума процењивања музичког дела и способности уживања у музици." | |||
Исход предмета |
"По успешном завршетку курса студенти би требало да буду оспособљени да: - препознају дела вокалне и инструменталне музике како би их правилно користили у раду са децом - праве разлику између основних стилских праваца у музици - објасне главне карактеристике стилских праваца у музици - развијају позитиван однос према класичној музици како би свој позитиван став пренели на децу - процене каква музика одговара одређеном узрасту деце - опишу најзначајније представнике барока, класицизма, романтизма и импресионизма" | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
"Кратак преглед музичких епоха и стилова кроз историју музике. Најважнији представници ренесансе, барока, класицизма, романтизма и импресионизма. Основне карактеристике националне историје музике. Препознавање познатих одломака у слушаним композицијама." | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | "Вежбе, Други облици наставе, Упознавање музичке литературе слушањем музике." | |||
Литература | ||||
1 | Ђурковић-Пантелић, М.: Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Виша школа за образовање васпитача, Шабац, 1998 | |||
2 | Хевелер, К: Музички лексикон, Матица српска, 1990 | |||
3 | Маринковић, С: Историја музике, Завод за уџбенике и наставна средства, 1997 | |||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, важбе, рад у малим групама | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||
практична настава | 15 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 40 | |||
семинари | ||||