Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Ритмика и плес | |||
Наставник (за предавања) | Ђорђевић М. Марија | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Ђорђевић М. Марија | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Развијање код студената интерес и осећај за стваралачко извођење плесних и ритмичких покрета. Упознавање студената са методичким законитостима и њиховом применом у васпитно-образовном процесу. Стицање знања и оспособљавање за интерпретацију ритмичких и плесних структура. Развијање вештина и умења за самостално осмишљавање и извођење кореографија. Упознавање студената са значајем ритмичко-плесних активности у циљу правилног раста и развоја деце предшколског узраста. | |||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти би требало да буде способан да: -изводе плесне структуре; -изводе ритмичке структуре; -примењују плесне структуре у раду са децом предшколског узраста; -примењују ритмичке структуре у раду са децом предшколског узраста; - познају разлике у етнoкореолошким играчким зонама; -дефинишу и именију облике, хватове, држања и типове народних игара; -самостлно конструишу и демонстрирају кореографију, користећи ритмичко-плесне структуре у извођењу; -самостално конструишу и примењују традиционалне народне игре, дечје игре, плесне импровизације и плесне драматизације у раду са децом предшколског узраста. | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Ритмика и метрика - основни музички елементи: ритам, мелодија, темпо, динамика. Музика у физичкој култури - јединство музике и покрета (увежбавање покрета са музиком). Овладавање музикалношћу и изражајношћу покрета. Структура ритмичко-плесних активности. Плес као средство изражавања осећања. Историјат развоја народних плесова. Плесне зоне. Друштвени плес (стандардни, латиноамерички, северноамерички, савремени). Уметнички плес (балет-елементи технике). Спортски плес. Српски обичаји, прилике, поводи и места за плес. Обредни народни плесови. Световни народни плесови. Облици народних плесова - коло, леса (држање,подела). Етнолошке играчке зоне Србије. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | "Методика увежбавања елемената ритмике. Вежбе без реквизита (ходање и трчање, замаси, скокови, окрети, равнотежни положаји, плесни кораци). Вежбе са реквизитима. Вијача- структурни елементи. Лопта - структурни елементи. Обруч – структурни елементи. Трака – структурни елементи. Чуњеви - структурни елементи. Методика увежбавања плеса. Друштвени плес (стандардни, латиноамерички, северноамерички, савремени): - стандардни – Бечки валцер, Полка, Енглески валцер, Чардаш, Фохстрот, Танго); - латино-амерички плесови – Румба, Самба, Џајв, Пасо добле, Ча-ча-ча; - уметнички плес (балет-елементи технике). Познавање традиционалних народних игара, и игара које су примерене деци предшколског узраста. Моравац (I, II и III), Чачак, Врањанка (Бело Ленче), Стара Влахиња (Стара Влајна). Композиција слободних састава са и без реквизита." | |||
Литература | ||||
1 | Поповић, Р. (1997). Ритмика и плесови у физичком васпитању, спорту, рекреацији и кинезитерапији. Приштина:Центар за мултидисциплинарна истраживања Факултета за физичку културу. | |||
2 | Радосавлјевић, Л. (1995). Ритмичко-спортска гимнастика у школи. Београд:Факултет физичке културе у Београду. | |||
3 | Благајац, С. (1995). Игра ми је храна – методика физичког васпитања деце предшколског узраста.Београд: Асоцијација „Спорт за све“. | |||
4 | Ђурковић, З. (1995). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Шабац: Виша школа за образовање васпитача – Шабац. | |||
5 | Поповић, Р. (1998). Антрополошке детерминате успеха у ритмичко-спортској гимнастици. Ниш:СИА. | |||
6 | Костић, Р. (2001). Плес, теорија и пракса. Ниш: Графика Галеб. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања уз коришћење мултимедија и интернета. Вежбе (у сали): демонстративни метод, аналитички, синтетички, комплексни метод. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 10 | усмени испит | ||
колоквијуми | 25+25 | практичан испит | 30 | |
семинари | ||||