Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Мастер струковне студије, други ниво | |||
Назив предмета | Рачунарско размишљање | |||
Наставник (за предавања) | Живановић В. Милан | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Томић З. Иван | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Развијање логичког и алгоритамског мишљења, подстицање аналитичког размишљања, упознавање са математичким и рачунарским концептима решавање проблема (разлагње задатка, уопштавање и моделовање алгоритма), мотививисање студената да се баве програмирањем и развојем идеја као и преношење таквог става на децу предшколског узраста. Тежиште није на учење програмирања, већа на начин мишљења и на учење засновано на принципима алгоритама. | |||
Исход предмета |
студенти ће знати да направе алгоритам, направе једноставније програме, анимације и контролишу једноставније роботе. Моћи ће да креирају и воде активности у којима ће се решавати проблеми из различитих области. | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Решавање проблема и примена декомпозиције, препознавање образаца, генерализација / апстракција, Алгоритми. Пиксел арт, Програмирање без употребе технологије (линијске и разгранате структуре, понављање, ИФ наредба), Програмирање у програмском језику ScratchЈr анимације, једноставније рачунарске игрице; Програмирање робота | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Решавање проблема и примена декомпозиције, препознавање образаца, генерализација / апстракција, Алгоритми. Пиксел арт, Програмирање без употребе технологије (линијске и разгранате структуре, понављање, ИФ наредба), Програмирање у програмском језику ScratchЈr анимације, једноставније рачунарске игрице; Програмирање робота Bee-Bot | |||
Литература | ||||
1 | Bers, M. U., & Resnick, M. (2016). The official ScratchJr book: Help your kids learn to code. | |||
2 | "CS Unplugged. (без датума). Преузето са https://www.csunplugged.org/en/ " | |||
3 | Liukas, L. (2016). Hello Ruby: Adventures in coding, Hawthorn: Penguin Books Australia | |||
4 | Umaschi Bers, M. (2018). Coding as a Playground. New York: Routledge | |||
5 | "Resnick, M., & Robinson, K. (2017). Lifelong Kindergarten: Cultivating Creativity Through Projects, Passion, Peers, and Play. MIT Press. https://books.google.rs/books?id=nGYyDwAAQBAJ " | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
практична настава, теоријска настава, рад на тексту | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
активност у току предавања |
20 | писмени испит | 20 | |
практична настава | усмени испит | 20 | ||
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 20 | |||