Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Мастер струковне студије, други ниво | |||
Назив предмета | Естетичка теорија васпитања | |||
Наставник (за предавања) | Радовановић Ж. Саша | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Агатоновић Милош | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
да студенти стекну увид у основне естетичке теорије васпитања одраслих и деце; - да се упознају са најважнијим естетским проблемима у погледу васпитања; - да разумеју утицај естетског искуства на васпитање и концепције педагошке праксе; - да стекну увид у значај естетског васпитања у равоју човека; - да се упознају са улогом естетског искуства у васпитању човека свих узраста; -да се упознају са естетичким учењима о образовању чула. - да стекну увид о утицају уметности на васпитно обликовање човека. | |||
Исход предмета |
"На крају курса студенти ће стећи способност: - да усвоје естетичку терминологију значајну за образовање естетичког искуства. - да разликују естетско васпитања од других облика васпитања. - да дефинишу основна естетичка становишта о естетском васпитању. - да диференцирају основне проблеме у естетском васпитању човека свих доба полазећи од одређених естетичких становишта. - да објасне значај естетског понашања у васпитању. - да самостално анализирају васпитну функцију уметничког дела. - да изложе и објасне интегралну функцију естетског вапитања у васпитању уопште: - да разумеју утицај уметности на васпитање човека и проблем образовање уметника." | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Садржај наставног плана обухвата основне проблеме, питања и становишта естетичке теорије. Критика васпитне улоге уметности, посебно музике схваћене у ширем смислу као облика песничког васпитања (Платон, Аристотел). Појам естетског образовања, улога разума и осећања у естетичкој сфери (Кант, Хегел, Гадамер). Проблем естетског понашања и естетске утопије (Маркузе). Улога нагона у естетском васпитању. (Шилер). Проблем мерила укуса у образовању у процењивању лепог (Хјум, Хегел). Појам укуса у безинтересном процењивању лепог и уметности (Кант). Утицај уметности на о васпитање човека (Bildungsroman). Проблем естетског разликовања моралног и естетског васпитања. (Гадамер) | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Дискусија, презентација одређених тема истраживања (групно или индивидуално), рад на тексту. | |||
Литература | ||||
1 | Естетика и образовање,(2011), зборник научног скупа, Београд | |||
2 | Platon, (1983) Država, Beograd | |||
3 | Аристотел (1991) О песничком умећу, Београд | |||
4 | Шилер, Ј. Ф., (2008), Познији филозофско-естетички списи, Нови Сад | |||
5 | Gadamer, H. G., (1978), Istina I metoda, Sarajevo. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, коришћење литературе, примена савремених наставних метода, презентација индивидуалног рада, припрема за тестове и испитне вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 45 | Завршни испит | 55 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | усмени испит | 55 | ||
колоквијуми | ||||
семинари | 35 | |||