Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Говорне игре | |||
Наставник (за предавања) | Весна Б. Тодоров | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Весна Б. Тодоров | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Студент треба да буде упознат са елементарним говорним играма за децу најмлађег узраста; треба да стекне знања о спонтаним говорним играма детета; треба да буде оспособљен за једноставан и правилан говор; треба да зна да допринесе развијању квалитетних комуникативних вештина код деце најмлађег узраста; треба да овлада функционалним и симболичким играма; треба да буде оспособљен да континуирано зна да створи и негује пожељну емоционалну и социјалну климу. | |||
Исход предмета |
Студенти су упознати са елементарним говорним играма за децу најмлађег узраста и стекли су знања о спонтаним говрним играма детета; знају да практикују методичке стратегије и поступке којима се поспешује активно учешће деце на вербалном и невербалном плану; иницирају игре у којима долази до развоја говора деце; учествују у реализацији задатака који воде развоју говора; са успехом сарађују и учествују у размени као партнери, модели, процењивачи и тумачи дечјих вербалних исказа; организују педагошке ситуације у којима пружају деци могућност да говоре појединачно, али и да врше размене унутар различитих група (парови деце, тријаде, групе са већим бројем деце и сл.). |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Социјални карактер говора; Важност практично-ситуационе комуникације за појаву првих речи и вербална активност; Говорне игре за децу најмлађег узраста; Комуникативна и игровна постигнућа; Играње, креирање, истраживање сопствених моћи говора и језика; Развој и неговање игровног понашања као једног од начина развоја говора и вештине комуницирања. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Предлози активности и радионица за рад на развоју говора, којима студенти, будући васпитачи, могу обогатити своје васпитно деловање. Активности су тематски разнолике, а акценат је углавном стављен на успостављање доброг контакта са дететом и децом и на развој игровног понашања. | |||
Литература | ||||
1 | Марјановић, А. и сар. (1990): Дечје језичке игре. Београд.Сарајево: Завод за уџбенике и наставн средства-Свјетлост. | |||
2 | Ивановић, Р. (1997): Говорне радионице. Београд: Алтера. | |||
3 | Ивановић, Р. (2003): Разменом до речи. Београд: Алтера. | |||
4 | Група аутора (2009): Корак по корак 1. Београд: Креативни центар. | |||
5 | Каменов, Е. (2010): Ризница игара (игре из свих времена, за сваку прилику). Нови Сад: Драгон. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Савремене наставне методе. Интерактивно учење. Презентације. Активне студентске радионице. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 50 | Завршни испит | 50 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 20+20 | усмени испит | 50 | |
колоквијуми | ||||
семинари | ||||