Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика физичког васпитања 1 | |||
Наставник (за предавања) | Станишић Р. Ирена | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Станишић Р. Ирена | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Омогућити студентима да схвате значај Mетодике физичког васпитања и значај физичког васпитања; пружити опште образовање из науке о физичкој култури; усмерити студенте на свеукупне дететове потребе кроз усвајање сазнања о законитостима процеса трансформације и позитивне промене антрополошких обележја деце; упознати студенте са утицајем телесних вежби на организам детета; развити способност самосталног планирања усмерених активности и других облика рада у вртићу; омогућити студентима да се теоретски и практично оспособе за самостално извођење активности из Методике физичког васпитања у све три групе, остварујући циљеве и задатке физичког васпитања. | |||
Исход предмета |
Након упешног завршетка курса студенти би требало да буду способnи да: кoристе терминологију у физичкој култури; Разликују психофизичке карактеристике деце од рођења до поласка у школу; Прате раст и развој деце у одређеном временском периоду; Примењују методичка упутства за подстицање и развијање разних облика кретања; Планирају усмерену активност користећи основне методе, принципе и средства рада; Примењују вежбе за развој мишића раменог појаса и руку, мишића ногу и стопала, трбушних мишића и леђних мишића; Анализирају програмске садржаје кроз одговарајуће облике активности-покретне игре, јутарње телесно вежбање, усмерену активност, шетње и излети и дечји плес деце предшколског узраста. Објасне покретне игре у зависности од узраста и облика кретања. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Кратак осврт на историјски развој физичке културе; Физичка култура – појам и подела; Дефиниција општих појмова у физичкој култури; Појам, предмет и задаци методике физичког васпитања; Повезаност методике физичког васпитања са другим наукама и методикама; Методика физичког васпитања као наставна дисциплина; Предмет, циљ и задаци физичког васпитања; Принципи физичког васпитања; Средства физичког васпитања; Методе физичког васпитања; Утицај телесних вежби на организам детета; Фактори раста и развоја; Моторичке способности и могућност њиховог развоја код деце предшколског узраста; Методички приступ развоја моторних способности. Организација физичког васпитања; Организационе форме рада у предшколским установама; Припрема васпитача за рад; Планирање васпитно образовног рада; Дозирање оптерећења; Праћење развоја деце и евидентирање; Писање припреме; Здравствена култура, чување и унапређење здравља; Активности на води; Активности на снегу. Вежбе за развој мишића раменог појаса и руку, мишића ногу и стопала, трбушних мишића и леђних мишића | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Ставови и положаји тела, основне равни у којима се врше покрети. Покретне игре у зависности од узрасне групе. Покретне игре у зависности од облика кретања. Комплекс вежби обликовања без реквизита. Комплекс вежби са вијачом, лоптом, врећицама, обручем, палицом. Структура писане припреме. Облици кретања: ходање, трчање, скакање, поскакивање, пењање, провлачење, пузање, бацање, хватање, гађање, вођење лопте, колутање, дизање и ношење, потискивање и вучење, санкање, пливање, вожња трицикла, котураљки, трицикла тротинета и бицикла. | |||
Литература | ||||
1 | Станишић, И. (2011). Практикум из Методике физичког васпитања. Крушевац: Sigraf, самостално издање аутора. | |||
2 | Џиновић–Којић, Д. (2002). Физичко васпитање предшколског детета. Београд: самостално издање аутора. | |||
3 | Ђурковић, З. (1995). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Шабац: Виша школа за образовање васпитача. | |||
4 | Cтанишић, И. (2014).Реализација усмерене активности из физичког васпитања кроз драматизацију бајке "Црвенкапа" код деце предшколског узраста. Педагошка стварност, 3, 525-543. | |||
5 | Станишић. И (2013). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Ниш: Самостално издање аутора. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања (у школи), семинара, теоријских вежби (у школи), самосталног рада студената и израда писаних припрема за практични рад, коришћења мултимедија и Интернета | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||
практична настава | 5 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30+30 | |||
семинари | ||||