Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика ликовног васпитања 1 | |||
Наставник (за предавања) | Панић С. Немања | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Панић С. Немања | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање основних садржаја ликовног васпитања; Стицање знања из методике и превођење ликовних садржаја у процес ликовног васпитања; Оспособљавање за извођење ликовних активности; Овладавање савременим облицима васпитно образовног рада;Самосталност у реализацији свих програмско планских садрзаја; | |||
Исход предмета |
Након упешног завршетка курса студент би требало да буде способан да: познаје основне појмове методике ликовног васпитања; препознаје специфичности ликовног васпитања; тумачи специфичности дечјег ликовног изражавања; користи ликовне садржаје у процесу ликовног васпитања; примењује адекватне методе и облике рада; демонстрира организацију ликовних активности |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Млв као наставна и научна дисциплина; Основе ликовног васпитања; Елементи васпитног рада; Садржај и планирање ликовног васпитања; Примена у пракси теоријских поставки млв; Организација и извођење ликовних активности; Процењивање дечјих ликовних радова; Друге активности на равијању ликовне културе | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Симулација ликовних активности, мотивација, ликовни проблем, технике и материјали, облици рада, формирање ликовног мотива, организација ликовног простора, организација приредби и зложби, адекватна реакција васпитача, развој дечијег ликовног изражавања, моделовање писаних припрема за ликовне активности. | |||
Литература | ||||
1 | Карлаварис, Б. Методика ликовног васпитања предшколске деце, ЗУНС, Београд, 1986. | |||
2 | Филиповић, С. Методика ликовног васпитања и образовања, Клет, Београд, 2011. | |||
3 | Филиповић, С. Каменов, Е. Мудрост чула 3, Драгон, Нови Сад, 2009. | |||
4 | Негру, А. Методика ликовног васпитања, Виша школа за васпитаче, Вршац, 2002 | |||
5 | Марковић, М. Корак по корак 2, Креативни центар, Београд, 2002 | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања (у школи), семинарски радови, теоријске вежбе (у школи), самостални рад студената на изради писаних припрема за практични рад, коришћење мултимедија и интернета, истраживачки рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 30 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | ||||