Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика упознавања околине 2 | |||
Наставник (за предавања) | Михајловић К. Невенка | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Раичевић Г. Јелена | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | Положен испит Методика упознавања околине 1 | |||
Циљ предмета |
Студенти ће: - бити упознати са начинима успешне организације активности деце; - разумети да за успешну реализацију активности морају бити задовољени принципи научности и основни постулати фундаменталних природних и друштвених наука; - бити свесни заначаја умешности успостављања адекватне комуникације са децом; - схватити да садржај активности мора бити прилагођен могућностима и индивидуалним способностима деце; - одредити предлоге коришћења најпродуктивнијих средстава васпитно-образовног рада на задату тему; - са структуирањем и израдом различитих врста планова и програма активности на предшколском нивоу. | |||
Исход предмета |
По успешном завршетку овог курса студенти би требало да буду оспособљени да: - самостално описују активности на задату тему из области упознавања околине за децу различитих старосних група у предшколској установи; - састављају елаборате, писане припреме и скице организације дневних активности; - категоришу одговарајуће методичке поступке у складу са садржајем активности и старосном групом деце; - организују практично извођење усмерене активности у одговарајућој старосној групи; - успостављају што већи степен корелације методике упознавања околине са осталим методичким дисциплинама током реализације активности на одговарајућу тему; - рангирају и вреднују самокритички сопствене усмерене активности и на основу тога препоручују даљи практичан рад. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Програмски задаци и садржаји у области упознавања околине. Формирање група. Дефинисање тема. Методологија рада. Програмирање и планирање дечјих активности и њихова подела на усмерене, комбиноване и слободне. Избор садржаја за упознавање природне и друштвене средине с циљем схватања њихове повезаности и условљености. Структуирање и организација дидактичких игара са посебним нагласком на игре у кутићима с циљем дечјег упознавања околине. Програмирање и планирање у методици упознавања околине. Израда различитих врста планова рада у области упознавања околине. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израда плана организације дневних активности, с доминацијом упознавања околине, током једног месеца на основу одређене групе тема и тематским приступом у планирању. Избор, примена и вредновање појединих метода васпитно-образовног рада у области упознавања околине. Избор садржаја активности на задату тему с циљем дечјег схватања њихове повезаности и условљености. Израда предлога коришћења најпродуктивнијих средстава васпитно-образовног рада на задату тему. Различити нивои припрема у области упознавања околине: израда елабората, писане припреме и скице организације дневних активности. | |||
Литература | ||||
1 | Др Љубиша Михајловић, Др Невенка К. Михајловић:Методика упознавања околине, практикум, Сиграф, Крушевац, 2013. | |||
2 | Др Невенка Михајловић, Др Љубиша Михајловић:Методика упознавања околине,Пирот, 2011. | |||
3 | Емил Каменов: Упознавање околине, Драгон, Нови Сад 2002. | |||
4 | Радојковић,Балог,Панић: Упознавање околине,приручник за васпитаче,Стилос,Нови Сад 2009 | |||
5 | Стојановић, Трајковић: Живи свет око нас. Драгон, Нови Сад 2008. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања се одвијају вербалном и дијалошком методом, интерактивно и фронтално. Вежбе се одвијају у групама уз менторски систем рада, темељну анализу писаних припрема, елабората и скица организације дневних активности. Посебна пажња приликом практичног извођења активности поклања се корелацији са ликовним, музичким и изражајним могућностима деце и свим осталим областима васпитно-образовног рада. Вредновање рада студената обухвата све инструменте савремене методичке евалуације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |
практична настава | 30 | усмени испит | 10 | |
колоквијуми | практични део испита | |||
семинари | 30 | завршна активност | ||