Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Ургентна стања у педијатрији | |||
Наставник (за предавања) | Драча Р. Сања | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Чеврљаковић М. Ива | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Да се студент оспособи да у ургентним стањима реагује адекватно, спретно, и омогући детету у јаслицама, социјалним и здравственим установама сваку стручну помоћ у датом моменту. | |||
Исход предмета |
Подразумева медицински приступ различитим акутним стањима и болестима, повредана и пружање стручне првепомоћи код акутних станја у болничкимусловима као и у колективном смештају (вртићи, обданишта, институције за децу без родитељског старања и сл. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Специфична стања и болести које захтевају хитну помоћ ( шокна стања, престанак дисања, компромитован срчани рад, срчани застој, већа крварења и обука из специфичне неге у поступцима у оваквим стањима | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Вежбе ургентне неге и обука студената за извођење тих вежби. | |||
Литература | ||||
1 | Барјактаревић Ж.: Педијатрија, ВМШ, Београд, 2000 | |||
2 | Перишић В.,Јанковић Б.: Педијатрија,Уџбеник за студенте медицине ;Медицински факултет Београд 2010 | |||
3 | ||||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, презентације, консултације, коришћење домаће и стране литературе, семинарски рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 20 | усмени испит | 40 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 10 | |||