Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Социјална педагогија | |||
Наставник (за предавања) | Бисера С. Јевтић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Горан Д. Пљакић | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са развојним токовима Социјалне педагогије; њеним интердисциплинарним карактером и подручјем проучавања и деловања. Упознавање студената са ширим појмовима социјалног укључивања, ресоцијализације и социјализације као и подручјима деловања социјалне педагогије, са дисоцијалним педагошким појавама, њиховим третманом и превенцијом | |||
Исход предмета |
Анализирање и процењивање холистичке социјалне условљености педагошких појава, као и припрема за рад и истраживање у области социјалне педагогије. Поседовање компетенција за препознавање, разумевање и третман дисоцијалних педагошких појава, оспособљеност за анализу социјалних односа и праксеологију у типично педагошким условима, пројектовање врсте комуникације и тимског рада у процесу третмана дисоцијалних педагошких појава, изналажењу позитивних практичних решења за њих, као и оспособљеност за истраживање и проучавање даљег развоја социјално-педагошке теорије и праксе кроз процену, критику и проверу. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
1. Подручја проучавања и деловања социјалне педагогије; 2. Однос социјалне педагогије и сродних научних дисциплина. Интердисциплинарност социјалне педагогије; 3. Професионални идентитет социјалних педагога, 4. Социјалне компетенције; 5. Социјална природа васпитања и мобилност појединца у структури друштва; 6. Социјални облици и појаве васпитног деловања у породици, школи, групи вршњака, слободном времену, медијима, јавним установама; 7. Поремећаји у понашању младих; Дисоцијалност младих; 8. Процеси социјализације, 9. Педагошка виктимологија: преоптерећеност ученика, школске фобије, изостајање са наставе, насиље, агресивност – узроци, последице, терапија, превенција; 10. Подстицање просоцијалног понашања, 11. Превенција поремећаја у социјалном понашању младих, 12. Академски селф-концепт и вршњачко насиље, 13. Положај неуспешног ученика у мрежи односа у школи, 14. Афирмација моралних вредности, 15. Социјална заштита деце и породице. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | У реализацији практичне наставе, вежби, активно учествују студенти уз менторско вођење наставника. Она подразумева проблемско излагање, расправе, сучељавање мишљења и презентације индивидуалних и групних пројеката. | |||
Литература | ||||
1 | Кнежевић-Флорић, О. (2007): Основе социјалне педагогије, Нови Сад: СПД Војводине. | |||
2 | Bouillet, D., Узелац, С. (2007): Основе социјалне педагогије, Школска књига, Загреб: Школска књига. | |||
3 | Јевтић, Б. Кнежевић-Флорић, О. (2011): Изазови социјално-педагошке делатности, Ниш: Филозофски факултет. | |||
4 | Крњајић, С. (2002): Социјални односи и образовање, Београд: ИПИ. | |||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 65 | Завршни испит | 35 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 15 | |
практична настава | 10 | усмени испит | 20 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | 15 | |||