Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика развоја говора 2 | |||
Наставник (за предавања) | Тодоров Б. Весна | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Тодоров Б. Весна | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | Положен испит из предмета Методика развоја говора 1 | |||
Циљ предмета |
Оспособљавање студената за стално подстицање активности деце у говору у циљу њиховог свестраног развоја; оспособљавање студената за планирање и припрему усмерених активности; оспособљавање за извођење усмерених активности; оспособљавање за евалуацију усмерених активности из области развоја говора у вртићима; оспособљавање студената за самостално тражење најбољих метода, облика и радно-игровних средстава у раду на развоју говора деце; оспособљавање за практиковање свих функција говора на игровном плану. | |||
Исход предмета |
Студенти треба да познају: циљеве и задатке овог предмета, планирање рада, организацију усмерених активности, принципе, методе и облике рада и радно-игровна средства у развоју говора деце; да практикују говорне активности у којима се пружа могућност за развој говорних и симболичких способности деце; да показују педагошке ситуације у којима је у првом плану развој маште, разноврсна употреба говора, играње улога, драмско извођење, замишљање и сл.; да поштују локални говор детета и стрпљиво и полако нуде и речи књижевног говора; да помажу, допуњују и проширују исказе деце; да стварају ведро расположење, негују хумор и активно учествују кад дође ред на њих. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Коришћење текстова књижевности за децу у раду на развоју говора деце (избор дела, припрема васпитача и деце за обраду, обрада); Корелација садржаја развоја говора и других области - подручја рада у вртићу (упознавање околине, почетних математичких појмова, ликовно, музичко и физичко васпитање). | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Самостални рад студената у писању припрема за усмерене активности и осмишљавању језичких игара; Студенти осмишљавању и реализују усмерене активности из развоја говора и приказују говорне ситуације погодне за остваривање говорних садржаја. | |||
Литература | ||||
1 | Група аутора. (1997): Корак по корак 2. Београд: Креативни центар. | |||
2 | Ивановић, Р. (1997): Говорне радионице за рад са децом од 3 до 7 година. Београд: Алтера. | |||
3 | Ивановић, Р. (1999): Значење речи: говорно-мисаоне активности. Београд: Алтера. | |||
4 | Матић, Р. (1990): Игре и активности деце. Београд: Нова просвета. | |||
5 | Шаин, М. (2005): Сопственим искуством до знања: активности за децу од 4 до 7 година. Београд:Завод за уџбенике и наставна средства. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Савремене наставне методе. Дискусије. Презентације. Драматизације и импровизације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 25 | Завршни испит | 75 | |
активност у току предавања |
писмени испит | |||
практична настава | 15 | усмени испит | ||
колоквијуми | практични део испита | |||
семинари | 10 | завршна активност | 75 | |