Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Спортско-рекреативне активности | |||
Наставник (за предавања) | Милослав Б. Марковић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Милослав Б. Марковић | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Да омогући студентима да схвате циљ, задатке и значај спортско-рекреативних активности у савременом свет; Да свим cтудентима пружи стварање правилне кинестетичке слике о природним и конструисаним облицима кретања; Да студенте усмери на свеукупне дететове потребе кроз усвајање сазнања о законитостима процеса трансформације и позитивне промене антрополошких обележја деце; Да студенте упозна са утицајем спортско рекреативних активности; Да студенти развију способност самосталног планирања спортско рекреативних активности; Да омогући студентима да се теоретски и практично оспособе за самостално извођење спортско-рекреативних активности у зависности од постојећих услова. | |||
Исход предмета |
Koристе терминологију код спортско рекреативних активности; Опишу и разликују спортско рекреативне активности; Планирају активност примењујући основне методе, принципе и средства рада; Извршавају програмске садржаје кроз одговарајуће облике активности деце; Знају утицај спортско рекреативних активности; Самостално планирају спортско рекреативне активности; Опишу правилну кинестетичку слику о природним и конструисаним облицима кретања; |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Појам и дефиниција спортско рекреативних активности. Предмет, циљ и задаци спортско рекреативних актовноати деце. Детаљни осврт на могућности организовања спортско-рекреативних активности са различитим старосним групама. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Организација и примена спортско рекреативних активности. Примена метода и облика васпитно-образовног рада у физичком васпитању. Примена и избор средстава физичког васпитања у раду са децом јасленог узраста. Израда плана и програма спортско рекреативних активности. Разноврсне спортско-рекреативне активности у зависности од постојећих временских, материјалних и техничких услова. | |||
Литература | ||||
1 | "Левајац, Р., Станковић, В. (2000): Теорија физичке културе-скрипта. Приштина-Лепосавић: ФФК Универзитета у Приштини-Лепосавић. " | |||
2 | "Вучковић, С., Микалачки, М. (1999). Теорија и методика рекреације, Ниш-Нови Сад: ФФК Универзитета у Нишу-Новом Саду. " | |||
3 | Џиновић – Којић, Д. (2002). Физичко васпитање предшколског детета. Београд: Издање аутора. | |||
4 | Станишић, И. (2011). METRIC CHARACTERISTICS OF TESTS ON FREQUENCY SPEED OF JUMPING OF PRESCHOOL CHILDREN. 15-th symposium for sport and physical aducation of youth, Ohrid: Федерација спортских педагога републике Македоније. | |||
5 | Ђурковић, З.(1995). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Шабац: Виша школа за образовање васпитача. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Академско излагање, расправа на унапред најављену тему, писмени радови студената, компарирање, учење откривањем, стварање нових идеја и релација, практични радови и трагање за информацијама на Интернету. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 25+25 | |||
семинари | ||||