Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Филозофија игре | |||
Наставник (за предавања) | Радовановић Ж. Саша | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Манић С. Ивана | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
- Упознавање студената са историјом тумачења појма игре од антике до данашњих дана;. - да стекну увид о игри као појави која је старија од културе. - да се упознају са различитим тумачењима појма игре (метафизичко, култно и ново тумачење) - да стекну увид о односу игре и рада односно увид у ослобођеност игре од циљева, потреба и борбе за опстанак. - да се игра схвати као основни феномен људског постојања којим се човек васпитава односно образује своју човечност. - да стекну сазнања о критеријумима класификације игара. - да стекну увиду у игру као темељном феномену човековог опхођења ка могућем и нестварном. | |||
Исход предмета |
Након успешно завршеног курса, студенти би требало да буду способни да: - дефинишу основне моделе тумачења игре; - објасне суштинске разлике између научног и филозофског приступа у тумачењу игре - анализирају конкретне облике игре и утврде њихов карактер - критички анализирају утицај одређених игара на образовање и васпитање човека. - објасне разлику између рада и игре - организују програме едукације младих користећи модел игре - вредносно одреде врсте игара које су релевантне за васпитање младих. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Појам игре: разноврсна повесна схватања. (Хојзинга, Узелац), Игра, нагон естетска егзистенција (Шилер). Игра као темељни феномен егзистенције (Финк). Суштина и значење игре као појаве културе. Игра и такмичење. Игра и право. Игра и знање. Играчки облици уметности. Елемент игре у данашњој култури (спорт, пословни живот , модерна уметност, политика…). Порекло културе у игри (Хојзинга). Класификацаије игре. (Кајоа). Игра као елемент у васпитању (Шилер). | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | вербалне; партиципативне; кооперативне; интерактивне; методе самосталног рада | |||
Литература | ||||
1 | Узелац, М., (1987), Филозофија игре, Нови сад | |||
2 | Финк, Е., (1984), Основни феномени људског постојања, Београд | |||
3 | Финк, Е., (1979), Оаза среће. Мисли за једну онтологију игре, Осијек | |||
4 | Кајоа, Р.,(1965), Игре и људи, Београд | |||
5 | Huizinga Ј., (1970) Homo Ludens, O poreklu kulture u igri, Zagreb. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
вербалне; партиципативне; кооперативне; интерактивне; методе самосталног рада | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 50 | Завршни испит | 50 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 10 | |||