Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Драмска радионица | |||
Наставник (за предавања) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
да упозна студенте са основним појмовима драмске уметности;-да их подучи драмском васпитању деце;-да развију способност самосталног критичког просуђивања драмских остварења за децу;-да омогући студентима да схвате значај драмских игара и драмских радионица у васпитно-образовном раду | |||
Исход предмета |
Очекује се да након положеног испита студенти могу да:-правилно тумаче и анализирају основне појмове драмске уметности;-самостално интерпретирају драмска остварења и стручну литературу- примене стечена сазнања из драмске педагогије у раду са децом-;-примењују драмске игре у раду са децом;-организују драмску радионицу- режирају дечије драмске представе |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Основни појмови драмске уметности;Облици и врсте дечјег драмског стваралаштва:импровизација,драмске и драматизоване игре,игрокази.Драмско васпитање.Драмско васпитање у свету. Креативна драма. Говор-покрет и мимика.Систем драмских игара.Драмске одреднице:драмско у игри,драмски простор,драмско време,драмски лик.Улога васпитача у драмској игри.Утицај драмске игре на емоционалну интелигенцију.Вербална и невербална драмска игра.Усмена традиција драмске игре.Пантомима и наративна драма.Групна драматизација.Драматизација.Драмска књижевност за децуВаспитач као редитељ дечијих драмских представа.Драмске радионице у вртићу.Педагошка и уметничка својства драмских радионница. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Реализација драмских игара;Организација драмских радионица;Извођење драмских представа ( студентске режије) | |||
Литература | ||||
1 | Бојовић,Душица:Више од игре,ЦПП,Београд,2008 | |||
2 | Краљик-Перић,Мира:Драмске игре за дјецу предшколске доби,Свеучилиште Штросмајер,Учитељски факултет,Осијек,2008 | |||
3 | Танурџић-Бокшан,Зора:Од игре до позорнице,Креативни центар,Београд,2000 | |||
4 | Ладика,,Звјездана.,Чечук,С.,Девић,Ђ:Драмске игре,Загреб,1983 | |||
5 | Мисаиловић,Миленко:Дете и позоришна уметност,Завод за уџбенике и наставна средства,Београд,1991 | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
демонстративна,интерактивна,радионичарски метод | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 40 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | ||||