Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Елементарне игре | |||
Наставник (за предавања) | Марковић Б. Милослав | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Марковић Б. Милослав | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са улогом и значајем елементарне игре као форме рада у физичком васпитању деце. Стицање знања о начинима примене и методама рада приликом споровођења елементарних игра са децом различитог узраста. Оспособљавање студената за самостално планирање, организацију и реализацију елементарних игара користећи различите материјално-просторне услова за рад, као и амбијентално окружење. | |||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти би требало да: -дефинишу и објасне улогу и значај елементарних игара; -самостално планирају и примењују елеменатне игре у раду са децом различитог узраста; -адекватно користе простор и различите амбијенте са примереним реквизитима; -правилно примењују методе тренажног оптерећења; -успешно процењују ефекте реализованих активности на телесни и моторички статус деце. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Дефиниција игре у различитим друштвено-економским формацијама. Развој игре у различитим друштвено-економским формацијама. Средства и реквизити за игру у различитим друштвено-економским формацијама. Примена различитих метода рада у реализацији дечије игре. Подела дечијих игара. Игре у односу на амбијент. Елементарне игре у води и на снегу. Кооперативне и компетитивне игре. Игре за развој моторичких способности (брзина, снага, издржљивост, равнотежа, координација, прецизност, покретљивост, спретност и окретност). | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Игре у сали, игре на ливади, игре на справама, игре у пару, игре у групи, игре са различитим реквизитима (лопта, вијача, обруч, чуњ, падобрани, коцке, ластиш и др.). | |||
Литература | ||||
1 | Нишавић, М. (1964). Игре у физичкој култури. Београд:Спортска књига. | |||
2 | Томић, Д. (1968). Елементарне игре. Београд: НИП „Партизан“. | |||
3 | Сикимић, Љ. (2003). Дечје игре некад и сад. Београд: Креативни центар. | |||
4 | Dienstmann, R. (2013). Игре за моторичко учење. Београд: DATA STATUS. | |||
5 | Јотов, Н. (2013). Беле и зелене школе. Београд: Асоцијација „Спорт за све“. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, практична настава – метод показивања – демонстрације и посматрања (показивање по правилном редоследу основних момената и детаља; прво у целини; употреба разних помоћних средстава: слика, цртежа и сл.; метод живе речи (излагање, описивање и објашњавање); метод имитације и драматизације (имитација птице у лету, мачке, зечева – драматизација догађаја или свакодневних радова помоћу телесних покрета) и метод практичног вежбања (синтетичка метода, аналитичка метода и комплексна метода). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | 20 | |||