Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Предшколска педагогија | |||
Наставник (за предавања) | Милосављевић Ј. Ружица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Стаменковић-Пантовић М. Ивана | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознати студенте са: савременим теоријским приступима, импликацијама педагошких и психолошких теорија у домену праксе предшколског васпитања и образовања; начином планирања, организације и вредновања васпитно-образовног рада у предшколској установи; аспектима целовитог развоја личности детета; специфичностима образовања деце предшколског узраста; васпитно-образовним методама и условима успешног васпитања и образовања деце; Значајем унутрашње мотивације у учењу и раду. | |||
Исход предмета |
По завршеном курсу студенти би требало да: Tумаче, упоређују и анализирају савремене теоријске приступе, концепције и тенденције везане за предшколско васпитање и образовање; Вреднују и критички анализирају васпитно-образовну праксу - приступе и поступке у складу са специфичностима и захтевима у различитим условима и ситуацијама; Образлажу значај подстицања развоја свих аспеката личности; Анализирају и упоређују ефикасност васпитно-образовних метода у раду са децом; Препознају проблеме и анализирају услове успешног васпитања и образовања деце; Аргументују значај ослушкивања потреба и интересовања деце и значај унутрашње мотивације у учењу и раду. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Предмет и задаци предшколске педагогије, њено место у систему педагошких дисциплина и однос са другим наукама; Карактеристике предшколског узраста; Чиниоци развоја личности; Идеје класика предшколске педагогије; Функције предшколске установе; Савремене тенденције у предшколском васпитању; Аспекти целовитог развоја личности: морални, емоционални и интелектуални развој, развој стваралаштва; Мотивација за развој и учење; Специфичност образовања деце раних узраста; Циљеви и задаци васпитања и образовања; Васпитно-образовне методе у раду са децом предшколског узраста. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Карактеристике предшколског узраста и васпитање, као један од чиниоца развоја; Систем предшколског васпитања Фридриха Фребела, Марије Монтесори и Лориса Малагуција; Савремене тенденције у предшколском васпитању; Функције предшколске установе; Аспекти целовитог развоја личности: когнитивни, интелектуални, морални, социјални и емоционални развој, развијање стваралаштва; Дечија интересовања; Мотивација за развој и учење, развој мотива успешности, развијање радозналости; Специфичност образовања деце раних узраста; Циљеви и задаци васпитања и образовања; Услови успешног образовања, васпитно-образовне методе у раду са предшколском децом. | |||
Литература | ||||
1 | Каменов, Е. (2002): Предшколска педагогија 1 и 2, ЗУНС, Београд | |||
2 | Монтесори, М. (2006): Упијајући ум, ДН центар, Београд | |||
3 | Миљак, А. & Вујичић, Л. (2002): Вртић у складу с дјечјом природом, Дјечји центар Невен, Ровињ (стр. 10- 40.) | |||
4 | Слуњски, Е. (2011): Курикулум раног одгоја, Школска књига, Загреб | |||
5 | Одабрани радови из часописа Предшколско дете | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Метода усменог излагања (академска предавања); Метода разговора (дискусија-полемика, дебата, олуја идеја); Илустративно-демонстративна метода; Проблемска метода; Егземпларна метода; Радионичарски метод (едукативне радионице); Методе практичних активности; Метода истраживачких радова - Пројект метода. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 50 | Завршни испит | 50 | |
активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||
практична настава | 15 | усмени испит | 50 | |
колоквијуми | ||||
семинари | 20 | |||