Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Породица и савремено друштво | |||
Наставник (за предавања) | Бешић Љ. Милош | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Манић С. Ивана | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање са основним теоријским и емпиријским сазнањима о породици, домаћинству и браку; променама функција, преображају ауторитета и вредности; указивање на значај процеса социјализације и на феномене делинквенције. | |||
Исход предмета |
"Након успешно завршеног курса, студенти би требало да буду способни да: • Објасне суштину разноликости породичних облика; • Разумеју и праве разлику између традиционалне нуклеарне породице и савремених породичних образаца; • Критички анализирају промене функиција савремене породице; • Процене утицај мењања супружничких улога на васпитање деце; • Пројектују последице распадања брака на развој и социјализацију деце; • Резимирају главне доприносе савремених социолошких перспектива породице. " | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Појам породице у историјском пресеку; Домаћинство; Сродство; Брак; Полови и родна подела рада у породици; Дете и детињство; Родитељство; Ауторитет у породици и његова делегитимација; Породичне вредности; Процес социјализације у породици; Интеграција и дезинтеграција породице; Породица и друштвене промене; Породица и делинквенција | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Разговор о заблудама приликом дефинисања породице; Разговор о новим перспективама о социологији породице; Разговор о домаћинству (традиционалном, с "одсутним оцем" или једним родитељем) и сродство; Разговор о браку и разводу брака, односно алтернативним браковима; Разговор о полу и родним неднакостима, с посебним освртом на полну поделу послова и улога; Разговор о детињству као социјалном и културном конструкту; Разговор о моћи и делегитимацији ауторитета у породици; Разговор о променама породичне вредности; Разговор о процесу социјализације у породици; Разговор о патолошким појавама у породици. | |||
Литература | ||||
1 | Милић, А. (2001): Социологија породице.Београд.Чигоја штампа. | |||
2 | Segalan, M. (2009): Sociologja porodice. Beograd, Clio. | |||
3 | Gidens, Е. (2003): Sociologija. Beograd. Ekonomski fakultet. | |||
4 | Haralambos, M.i Holborn, M. (2002): Sociologija - Teme i perspektive. Zagreb. Golden marketing. | |||
5 | Љубичић, M. (2011): Породица и делинквенција,Београд. Чигоја штампа. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Вербалне; партиципативне; кооперативне; интерактивне; методе самосталног рада | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 50 | Завршни испит | 50 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 10 | |||