Студијски програм: Струковна медицинска сестра | |||||
Врста и ниво студија: Основне струковне студије, 1 ниво | |||||
Назив предмета: Енглески језик | |||||
Наставник: Нела Мариновић, маст.проф. језика и књижевности, наставник страног језика Зорана Јурињак, маст.проф. језика и књижевности, наставник страног језика |
|||||
Статус предмета: обавезан | |||||
Број ЕСПБ: 4 | |||||
Услов: нема | |||||
Циљ предмета: Циљ овог предмета је да студенти науче да користе стручну литературу на енглеском језику, да савладају и усаврше вештине писања краћих текстова и порука, да савладају стручну терминологију, да науче како да одаберу и користе стучне речнике, пронађу релевантне информације на Интернету и упореде и процене вредност информација из осталих доступних извора. Циљ предмета је студенти науче да комуницирају на енглеском језику, самостално производе садржаје, а изнад свега да развију аутономију у процесу учења. |
|||||
Исход предмета: На крају семестра студенти ће савладати основну стручну терминологију, специфичне изразе и фразе на енглеском. Студенти ће научити да комуницирају и самостално производе садржаје на енглеском језику. Они ће успешно да користе, организују и напишу медицински извештај и да одаберу релевантне информације из различитих извора. Студенти ће самостално користити енглески језик приликом писања краћих текстова, формалног и неформалног писма и своје радне биографије. |
|||||
Садржај предмета Теоријска настава Обрада стручних и истраживачких текстова, стручне терминологије, фраза и идиома са посебним акцентом на негу. Вежбање језичких вештина у реалним ситуацијама. Индуктивно и дедуктивно савладавање граматичких јединица имплементираних у реалне потребе свакодневног живота и професије којом се студенти баве.
Практична наставa : Савладавање вештине писања (формално и неформално писмо; апликационо писмо, писмо жалбе и рекламације, писмо пријатељу, писање професионалне биографије). Савладавање вештине слушања (монолог, дијалог, академски разговор, научно-популарни садржај). Савладавање вештине говора (свакодневне теме и питања, поређење и супротстављање мишљења, дискусија).
|
|||||
Литература: Уџбеник:
1. Tony Grice, NURSING 1, Oxford University Press 2010 2. Nela Marinovic, PRAKTIKUM Engleski u medicini, Viša medicinska škola u Ćupriji, 2006 3. Раymond Murphy, ENGLISH Grammar inUse Pre-intermediate, Cambridge University Press,2010 4. Sofija Micic, MEDICINSKI REČNIK, Zavod za izdavanje udžbenika, Beograd, 2007 5. English Advanced Learner’s Dictionary, Oxford Press, 2009
|
|||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 2 | |||
Методе извођења наставе Предавања, консултације, израда семинарских радова, учење за колоквијум и завршни испит |
|||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | |||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | |||
активност у току предавања | 10 | писмени испит | |||
практична настава | усмени испит | 50 | |||
колоквијум-и | 40 | ||||
семинар-и | |||||